Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2011 #1 Skrevet 26. oktober 2011 Jeg husker vi lekte mye med barna før, spesielt da eldste var opp til tre år. Men nå orker jeg aldri lenger. Syns det er møkkakjedelig å være med på lekene dems. Barna er 8 og 5 år gamle og det er spesielt eldste som ofte vil inkludere meg, og jeg sier alltid nei. Men, "må" man virkelig leke med så gamle barn?
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2011 #2 Skrevet 26. oktober 2011 Jeg tror det er veldig lurt å være med litt innimellom. Eventuelt kan du jo initiere aktiviteter du vet de vil være med på og som du synes er morsomme. Vi har allerede begynt å introdusere vår for våre hobbier og etterhvert kan hun være med på lik linje med oss.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2011 #3 Skrevet 26. oktober 2011 Du har ikke eldre barn selv, har du vel?
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2011 #4 Skrevet 26. oktober 2011 Jeg spiller masse gammeldagse spill med mine tantiser på 7 og 9 år. De digger at tante kan være med å leke.. Sist nå spilte vi twister, og det var jo kjempegøy!!
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2011 #5 Skrevet 26. oktober 2011 Jeg har to skolebarn og jeg leker vel ikke med de lenger, men gjør jo ting sammen med dem, kaster ball, spiller brettspill osv, men sitter ikke akkurat og leker med biler lenger nei
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2011 #6 Skrevet 26. oktober 2011 De eldste barna mine er ikke interessert i å leke med meg egentlig (9 år og 7 år), så jeg har ikke den problemstillingen. Eldstemann leker ikke lenger heller slik som da han var mindre. Han er mer ute med kamerater vil spille DS, gå på trening, spille kortspill osv. Både pappaen og jeg er så klart med på å spille spill og kort og sånt, så sånn sett så leker vi jo med dem ja. 7 åringen har aldri likt å leke med oss voksne, selv ikke da han var liten.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2011 #7 Skrevet 26. oktober 2011 Spørs hva du mener med leke... Sitter ikke inne på rommene deres og leker lenger, men kan feks sparke litt fotball, volleyball, spille wii sammen osv for det Har barn i alderen 3-16, så litt forskjellige stadier når det gjelder lek her
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2011 #8 Skrevet 26. oktober 2011 HI her. Spille spill og tegne med dem gjør jeg gjerne. Og leser for dem feks. Men de leker med småfigurer eller "er katter" etc og vil ha meg med.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2011 #9 Skrevet 26. oktober 2011 Da hadde jeg nok takket nei jeg også. Jeg har egentlig aldri lekt sånn med barna mine, jeg har ikke tålmodighet til det. Gjør masse med barna mine, men å sitte på gulvet å leke med biler, dukker, små figurer osv, det har jeg aldri gjort.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2011 #10 Skrevet 26. oktober 2011 Rolleleker har jeg aldri hatt sansen for, ikke da jeg var barn heller. Det overlater jeg til jentenes venner. Fotball, hyttebygging, kappløping, gjemsel, sisten og sånne leker synes jeg derimot er morsomt så det er jeg ofte med på. Mine er nå 4 og 6 år gamle. Jeg tror nesten jeg leker mer med dem nå enn da de var under 3.
Hufsla Skrevet 26. oktober 2011 #11 Skrevet 26. oktober 2011 de elsker når vi er med på leken, men vi er nok ikke det hver dag. Men å spille et spill synes jeg også er ganske så morsomt, stigespill og monopol er mest pop nå. Ellers tar han ikke mye initiativ til å leke med oss, men ber oss gjerne være med å finne deler til lego eller prater som en foss om det han holder på med.Han er 7. Jenta på 5 er mindre selvstendig, og har alltid vært det. Hun må aktiviseres mer. Elsker også spillene, men vil gjerne leke f.eks doktor også. Og jeg kan alltids undersøke henne en gang eller to, men det er ikke så ofte jeg gjør det. Vinteraktivitet er gøyere, da leker vi i snøen alle sammen. Aker, går på ski, bygger snøhuler ++
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå