Gå til innhold

Har dere det ryddet hjemme hele tiden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt nysjerrig på hvordan dere andre har det når dere ikke har besøk osv? Kan dere ha det rotete hjemme til tider?

og hva definerer dere rot?

Har en nyfødt baby og noen dager er det haug emd klær på badet som må bli vasket, kjøkkenet er rotete og jeg sliter med å holde alt perfekt hele tiden, har angst for å få uventet besøk og noen skal oppdage hvor rotete vi kan ha det!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det vises at det bor folk her og jeg tar gjerne imot uanmeldt besøk:)

Skrevet

Nja njo.. Jeg prøver å holde det ryddig, men hater å vaske klær. Derfor ligger det nesten alltid en haug oppå skittentøysdunken. Så tar jeg en skikkelig vaskedag en eller to dager i uken. Da går det gjerne 3-4 maskiner.

Men vil helst ha et pip før noen kommer på besøk, slik at jeg kan puffe opp puter i sofaen, vaske over ting babyen sikler på (eks høytalere, bord osv.), henge opp jakkene etter barna og slikt!

Og kjøkkenet.. greit at det har dør til tider!

Skrevet

Er ikke helt strøkent her til alle tider nei. Men prøver å ha det slik at jeg ikke får helt hetta om det dukker opp uanmeldt besøk. Men setter pris på en liten lyd først.

Skrevet

Her er det som regel brukbart lørdag keld, deretter blir det værre og værre utover uka. Helt strøkent er det bare julaften morgen før ungene står opp ;-).

Selv om det flyter her mange ganger tar jeg gjerne imot besøk. Selv om det er rotete satser jeg på at de ikke tar skade av det og at det heller gjør at de føler seg mer fornøyde med seg selv. Det er altid hyggelig å se at andre har det mer rotete enn en selv. (Hvis jeg inviterer gjester rydder jg seå det ser brukbart ut da.

Skrevet

Nei, med 3 barn så er det ikke ryddig til enhver tid, ikke på alle rom i hvertfall. Det er gjerne blåst når jeg legger meg, men på den timen fra de står opp og til vi er ute av dørene her så kan stua og kjøkkenet se ut som ei slagmark. barnerommet er kun ryddig fra jeg rydder det til de små rotekoppene har lekt der i 5minutter, badet er ryddig når jeg legger meg, men er like fort rotete så fort ungene står opp igjen.

I tillegg mangler vi nå plass til feks ytterklær og sko pga byggeprosjekt, så alt henger på stativ på loftsgangen og sko og støvler er stablet under stativet, ikke akkurat ryddig.

Men jeg er slett ikke redd for uventet besøk, hvis besøket forventer at det er blåst og plettfritt med 3barn i huset når de kommer uventet så har de neppe barn selv, når vi venter besøk så rydder jeg jo opp litt ekstra selvsagt, men er ikke hysterisk på noen måte. Har heldigvis familie og venner som ikke selv streber etter å være perfekte utad.

Her er det uansett åpne dører for den som vil komme på besøk, men da får de tåle at det er oppussing og dertil rot her.

Skrevet

Jeg går ikke gjennom huset uten å rydde litt på veien, så jeg er vel egentlig en evighets ryddemaskin ;)

Det er som regel ganske ryddig her, er ihvertfall ikke sånn "gammelrotete" at det ligger mange dager gammelt rot overalt. Men det bor 4 barn i dette huset og det er stadige prosjekter på gang, en pusler på gulvet, en annen har tegnesaker utover hele stuebordet og en tredje kjører biler... Noen blir varm og slenger fra seg genseren i sofaen, noen ble tørst og satte igjen glasset på bordet osv osv.

Det er altså sjeldent 100% ryddig her, ihvertfall ikke mens ungene er våkne. Det får folk som kommer på besøk tåle altså, man reiser ikke på besøk til en familie med fire unger uten å tåle tråkke over noen legoklosser ;)

Jeg tar imot besøk uansett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...