Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2011 #1 Skrevet 26. oktober 2011 Jenten min på 3 uker sover så mye, hun våkner med mellomrom osv og drikker bra, legger på seg masse.. Men synes hun sover så mye:) Lurer på om man bør vekke babyen og "aktivisere" henne litt innemellom? hun er sjelden våken mer enn 40 min om gangen
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2011 #2 Skrevet 26. oktober 2011 Nei, man vekker ikke en sovende nyfødt baby. De trenger massevis av søvn. Min sov kanskje 22 timer i døgnet den første mnd. La henne sove, og nyt det!! Før du aner det vil hun ikke sove i det hele tatt
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2011 #3 Skrevet 26. oktober 2011 Så lenge hun spiser bra og legger på seg så er det ingen grunn til å vekke henne. Babyer trenger mye søvn og noen trenger enda mer enn andre. La henne sove så mye som hun trenger:)
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2011 #4 Skrevet 26. oktober 2011 Så små babyer skal sove mye. Hvis hun sover mer enn 4 timer i strekk, kan det være en ide å vekke for å mate/skifte på henne, men ellers la henne sove. Aktivisering kommer senere.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2011 #5 Skrevet 26. oktober 2011 OK:) Har en jente fra før av som nå er 6 år, kan IKKE huske at hun sov så mye hehe.. Så blir litt usikker:) Jordmor sa noe at man bør vekke babyen avogtil legge hun på lekematten så hun får stimulert synet osv!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå