Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2011 #1 Skrevet 26. oktober 2011 Jeg synes jeg er en ganske så negativ person, kan til tider iriterer meg over bagateller og glemmer lett å fokusere på det positive i livet, og sette pris på det jeg har. Ofte når jeg ønsker meg noe i livet, og har lykkes med å få det jeg vil, føles det som jeg stadig leter etter noe å klage, være ulykkelig over.. Mannen min har lagt merke til dette. Han foreslo at jeg skulle gå på kurs for å bli mer positiv, finnes det noe som dette? Noen som kan anbefale bøker eller noe jeg kan gjøre for å hjelpe meg selv i å bli mer positiv?
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2011 #2 Skrevet 26. oktober 2011 Så utrolig bra initiativ av deg - at du ønsker å bli mer positiv! Det er sikkert noen som har gode bøker å anbefale deg, men noe av det som hjelper meg når jeg har en litt dårlig dag, er å smile likevel. Til å begynne med er det kanskje ikke noe ektefølt smil, men man får så ofte smil tilbake hvis man smiler selv, og ganske raskt begynner humøret å stige. Å smile mye er en positivitetsbooster En annen ting som hjelper, er å gi andre komplimenter. Det er veldig hyggelig å se hvor lite som skal til for å gjøre en annen persons dag litt bedre. Så blir man litt gladere selv. Slutte å snakke stygt om andre (sier ikke at du gjør det). Prøv å la være og si noe, hvis du ikke har noe godt å si om andre. Ellers er det fint å prøve og fokusere på alt man faktisk _har_, de man er glad i, og hvor heldig man faktisk er som er født/bor i Norge med alle de privilegier det fører med seg. Sist, men ikke minst; prøv å omgi deg med positive mennesker, og ikke energisugere.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2011 #3 Skrevet 26. oktober 2011 finnes mange bøker, men etter å ha sett virkningen de har på min nabo tror jeg jeg må si at dem virker dårlig:p Men jeg har også vært litt i overkant negativ, og min metode har rett og slett vært å "snakke" til meg selv:p Altså-jeg sier til meg selv at jeg faktisk har det veldig bra, er heldig som har alt jeg har, er frisk og rask og har et fantastisk barn.Vanskelig å forklare,men jeg bestemte bare at jeg skulle vær positiv,og det har jeg klart!Det ordner seg alltid-helt sant! Hjelper ikke å irritere seg over ting man ikke kan gjøre noe med. Hehe,dette hjelper sikkert ikke deg i det hele tatt men...Lykke til på veien mot å bli mer positiv hvertfall:D
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2011 #4 Skrevet 26. oktober 2011 mindfulness er in for tiden. Det er en del av det som er litt "alternativt" kan du si, men grunntankegangen er slettes ikke så værst. Greia er at du skal tømme hodet grundig noen ganger om dagen og la bare alle tanker komme og passere igjen. Fokuser på pusten så ikke tankene tar overhånd. Det er starten ihvertfall....
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2011 #5 Skrevet 26. oktober 2011 Dette er en bok som blir anbefalt alle å lese egentlig, både de som har div problemer og de som ikke har det. Den blir anbefalt av leger og psykologer, men også venner anbefaler venner. Jeg jobber i bokhandel og selger veldig mye av den. Da jeg gikk på biblioteket for å låne den (kan jo ikke kjøpe alle bøker jeg skal lese) hadde de 14 stykker foran meg på venteliste for å lese den! Og den er ikke ny engang.... http://www.uib.no/fg/hds/publikasjoner/boker-av-ingvard-wilhelmsen/sjef-i-eget-liv-en-bok-om-kognitiv-terapi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå