Gå til innhold

Kan exen min "kidnappe" datteren vår til chile???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan han det?? Eller har vi en form for avtale med chile om at de samarbeider med Norge om han skulle finne på å stikke!

Lurer bare fordi exen min er ganske dramatisk og ustabil så..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mente med spm om han kan gjør det? eller om han har lov å gjør det?

Han kan ta henne med om du gir han lov ja, men om du har omsorgen kan ikke han ta henne med uten ditt samtykke.

Om han er så utstabil så burde du passe på, sjekke om han har pass til henne blant annet..

Kontakt politiet med engang han ikke dukker opp som avtalt og slike ting..

Skrevet

det er skummelt fort gjort å lage nytt pass til henne dersom han virkelig vil gjøre dette! det kreves underskrifter fra begge, men det er jo ingen sak å forfalske..

han trenger også din samtykke for å ta henne ut av landet på lovlig vis, og om du gir han dette så vet jeg faktisk ikke om det er på tidsbasis, at det er greitt to uker eller om det gjelder for en tur på ubestemt lengde.. (at han kan velge å la være å komme tilbake viss han vil) her trengs også bare en underskrift..

de er ikke veldig nøye/strenge på passkontroll på gardermoen, bare sjekker passene og lar folk gå dersom det ikke er noe misstenksomt.. ville vert veldig obs på dette altså! :S det er ikke første gang slikt har skjedd, og det kommer til å skje mange ganger fremmover..

Skrevet

tror ikke du kan forfaske passet.begge må nå vere tilstede å skrive under.det mått i hverfall vi i vår når jeg og barna skulle til syden.

Skrevet

her var det nok at en møtte opp med underskrift og legitimasjon.. den siste er heller ikke veldig vanskelig å få tak i dersom man planlegger noe så villt som en kidnapping..

Skrevet

Men det er ingen som har svart på spm. hennes. At hvis han først kidnapper jenten, om Chile har noen slags avtale med Norge. Altså om de vil anerkjenne henne som den som har omsorgsretten.

Skrevet

Norge har ingen avtale med Chile nei. Desverre.

HI: du bør gå til politiet med en gang om faren truer med dette. Om du f.eks får en slik trussel på melding så ta vare på den. Spør dem hvordan gå frem. Ha passet selv og oppbevar det trygt. Lurer på om politiet kan notere seg slikt slik at det vises om han skulle komme kreve pass. Vet de gjorde det her når jeg var redd faren skulle hente ut passet jeg hadde fikset.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...