Gå til innhold

Aldersforskjell - 7, 5 og 0 ok?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Noen her med barn med aldersforskjell 7, 5 og 0 aar? Altsaa at eldstemann var 7 og nest eldste 5 naar minste ble foedt?

Vi har to gutter paa 6 og 4, og vurderer en baby til, men jeg er litt redd for at aldersforskjellen kanskje blir litt vrien. Kanskje spesielt hvis tredje ogsaa blir gutt. Redd for at jeg kommer til aa gaa rundt med konstant daarlig samvittighet fordi minstemann ikke faar tett bror og lekekamerat som de to stoerste har.

Noen her som har tilsvarende aldersforskjeller, og som har erfaringer rundt dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Akkurat slik var aldersforskjellen da jeg fikk nr 3. Veldig bra aldersforskjell syns jeg. De store er selvgående, og syns det kan være gøy å hjelpe til med babyen, som har mange som kan kose, holde, stelle og stulle. Når de blir større fungerer det bra, selv om jeg må minne de store på å ta litt hensyn til minsten..... Har fått ett fjerde barn 2,5 år etter det igjen også, (noe som er valgt for å gi lillebror en lekevenn....og tett bror.)...

Skrevet

Hvorfor skal du ha dårlig samvittighet for det?

Jeg har en søster som er 2 år yngre enn meg, vi var aldri lekekamerater da vi vokste opp.

Har et helt greit forhold til henne i dag, men har et mye bedre forhold til yngste søstra mi som er 8 år yngre enn meg :-)

Barna får da lekekamerater i bhg og på skolen.

Er vel sjelden nære søsken går så veldig godt overens bestandig ;-)

Hopp i det! ;-) Blir nok ikke å angre skal du se ;-D

Skrevet

Ja, et fjerde barn, ja... det er egentlig noe av det jeg er redd for. Vi vurderer som sagt et tredje naa, men tror neppe jeg kommer til aa orke enda ett etter det ogsaa... Hadde jeg regnet med aa ha overskudd til fire, hadde det jo vaert greit. Men med tre er jeg altsaa redd for daarlig samvittighet, fordi jeg paa en maate "forskjellsbehandler" barna mine, ved at jeg gir de to eldste lekekamerater, men ikke den minste...

HI

Skrevet

jeg og broren min hatet hverandre til vi ble ca 18 år

derimot søstrene mine som er 8 og 10 år yngre har alle et utrolig godt forhold til hele tiden.

Skrevet

Jeg og søsteren min, som er 1,5 år yngre har aldri kommet overens, vi er altfor forskjellige. Yngstesøsteren min derimot, som er nesten seks år yngre har jeg alltid vært veldig god venn med.

Skrevet

Det er 7 år mellom meg og nr 2, 2 år mellom nr 2 og 3 og 8 år mellom nr 3 og 4.

Har aldri tenkt tanken at foreldrene mine har forskjellsbehandlet oss for at jeg ikke fikk søsken før jeg var 7 år ! Har du egentlig lyst på en til eller finner du bare på dårlige unnskyldninger for å prøve å unngå en 3. ? ;)

Skrevet

Bor dere veldig øde? Siden ikke barna kan ha andre lekekamerater?

Skrevet

Ja, men de to eldste er allerede veldig gode venner, et skikkelig "superteam", krangler litt, men leker stort sett veldig fint sammen. Redd for at minstemann kommer til aa foele seg utenfor, og bli lei seg fordi han/hun ikke faar samme mulighet til aa ha en naer bror/soester.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...