Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2011 #1 Skrevet 26. oktober 2011 Er det aldersgrense på å snu sette forovervent eller går det bare på vekt? Jeg vet forskjellen på sikkerheten på de, men når det ikke går inn i bilen så går det ikke inn....
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2011 #2 Skrevet 26. oktober 2011 Tommelfingerregelen er 4 år. Eller når ørene går over setet.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2011 #3 Skrevet 26. oktober 2011 Fire år. I likhet med mange andre ting, må kjøp av bil tilpasses når man får barn barn. Dvs, har du bare en moteorsykkel må du frakte barnet på en annen måte.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2011 #4 Skrevet 26. oktober 2011 Det er ikke noe påbud at barnet skal sitte bakovervendt. Det er bare anbefaling. Og anbefalingen går på at barnet bør sitte bakovervendt til 4 år. Men det er helt opp til den enkelte forelder om de vil følge dette eller ikke. http://www.tryggtrafikk.no/filestore/barnibil_hy_nett.pdf
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2011 #5 Skrevet 26. oktober 2011 Nå mener jeg de offisielle reglene. Et bakovervendt sete som er større enn et baby bakovervent sete, går ikke inn i bilen je har tilgang på. Jeg har ikke lappen, ikke bil, har ingen mann som kjører men ei snill mor som kjører.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2011 #6 Skrevet 26. oktober 2011 Har ikke bil, har ikke lappen Har derimot ei snill mor som har sakt seg villig til å kjøre meg.. Er alenemor, med uplanlag barn
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2011 #7 Skrevet 26. oktober 2011 Mora di kanjo være så snill hun bare vil, men om hun ikke disponerer egnet kjøretøy så kan ikke barnet sitte på. Hva er det å lure på?
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2011 #9 Skrevet 26. oktober 2011 Reglene for bilstol, eller mener du at jeg skal la ungen sitte usikret?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå