Gå til innhold

Skal ikke barn arve madrasser?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det jeg lærte innen møbelbutikk nei.

Dyner, puter og madrasser til små barn/babyer skal ikke arves av hygieniske årsaker.

Fikk også beskjed fra leverandøren at vi ikke skulle selge dun dyner og puter pga støv. Dynene til barn/babyer inneholder veldig mye støv pga det er mest fjær i.

Skrevet

Jeg har ikke kjøpt nye madrasser mellom mine barn. Trekkene har blitt vasket og jeg har hatt overmadrass på.

Skrevet

Madrasser mellom søsken kan visstnok arves. Jeg selv hadde ikke gjort det, om ikke madrassen kunne vaskes. Det kan den vi har, derfor skal den brukes til nestemann.

Dyner og puter kan arves om det kan vaskes, helst på 60 gr.

http://www.lub.no/madrass-til-spedbarnet

Skrevet

Faren for krybbedød økes betraktelig ved arving av madrass, særlig fra unger utenom familie.

Jeg har latt søsken arve da, men har kjøpt ny overmadrass.

Skrevet

Vet de hvorfor? Tviler ikke på det altså, jeg bare synes det høres veldig rart ut... Er det bakterier?

Skrevet

Få madrasser kan vaskes i maskinen, så rester av tiss, oppkast, gulp o.l trekker ned i madrassen. Det kan være så lite at vi ikke lukter eller ser det, men likevel er det bakterier der som ligger og "gasser".

Om et spedbarn blir liggende på magen og puste inn disse gassene er sjansen større for krybbedød enn om ungen lå på en ren/ny madrass...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...