Gå til innhold

Inspirert - har noen virkelig fordommer mot scrappere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg hørt det også!

Hvorfor egentlig? Er de misunnelige på scrappernes barn som får de fineste fotoalbumene? For de som papirscrapper er det en kjempedyr hobby.

Jeg synes ikke scrapping er noe anderledes enn å strikke. Eller jo, strikkete klær blir slitt og holder ikke hele livet da, men poenget er at det er hjemmelagd og fint.

Hilsen scrapper som er stolt av det jeg lager!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ser på scrappere som dilldallere som har altfor mye tid til overs. Det er min fordom. Godt mulig den er tullete, som de fleste av mine andre fordommer er :)

Skrevet

Hehe! Ja det tar tid, men det gjør det også å sitte her inne flere timer for underholdningens del;)

HI

Skrevet

Jeg er nok litt fordomsfull overfor scrappere, og tro meg når jeg sier det ikke har noe med misunnelse å gjøre. Har samme fordommer overfor folk som har som hobby å lage trolldeigfigurer f.eks., synes det er ganske smakløst.

At du bruker mye penger på det taler forøvrig ikke til din fordel.

Skrevet

Ja, he he. Det er litt nerdete;-)

Skrevet

Sånn er det vel med mange hobbyer. Man bruker tid og penger på noe som andre synes er totalt uinteressant. Det hjelper ikke at det er en "mote-hobby".

Skrevet

Jeg er en scrapper selv. Gjorde det masse før, men ikke så mye nå pga dårlig tid.

Men til de som sier at scrapping er dyrt. Det er ikke så dyrt med scrapping. Man kan bruke det man har, det er bare å bruke fantasien. Hadde du sett mitt album, så hadde du skjønt det....

Bedre å ha hobby enn ikke ha noen ting...

Skrevet

Jeg forbinder scrapping med en viss type damer, litt kjerringaktige. Så ja, jeg har fordommer. Men det er altså fordommer.

Jeg har fordommer mot damer som bare kler seg i Design Forum klær også, for ikke å snakke om UNO klær.

Skrevet

Nei. Men scrapping er uendelig stygt.

Skrevet

Det som har sørget for mine fordommer mot scrappere handler om deres forventninger til at mottageren av bursdagskortet, julekortet eller hva det nå er, skal bli helt fra seg av begeistring.

Det er flere i min familie som scrapper, og det de produserer ser stort sett likt ut, litt overlessa gjerne, men de er alle veldig klare på at akkurat det DE lager er helt unikt og spesielt, selv om de alle har kjøpt papiret og det andre dillet på samme sted. Ei ble til og med sur da jeg takket for gaven til bursdagen min, men ikke takket spesielt for kortet hun hadde laget... Seinere i selskapet hentet hun fram kortet sitt selv for å sende det rundt så alle kunne se, og jeg fikk beskjed om at noe som var lagd til meg personlig måtte jeg ikke kaste. Jeg sparer ikke på bursdagskort enten de er hjemmelagde eller kjøpt på Kiwi.

Jeg har en hobby jeg også, men jeg forventer ikke at folk skal falle i staver over det jeg lager.

Skrevet

Ja, for alle som ikke scrapper sitter jp på DIB i flere timer... (teit kommentar, HI!)

Skrevet

Eneste grunn til at jeg nevnte dette med penger, var at trådstarter skrev at det er en kjempedyr hobby for dem som driver med den.

Skrevet

Da vil jeg bare fortelle at min svigermor og hennes mor reiser på - hold deg fast - scrapbooking-weekender(!!) opptil flere ganger i året. Der henger de sammen med andre scrappere og pynter og limer i flere dager i strekk. Jeg holdt rett og slett på å daue av latter da jeg hørte om det første gang. Så ja, nå har jeg faktisk en del fordommer mot scrappere. Se det for deg liksom:-D

Nårjeg tenker meg om har jeg fortsatt ikke laget album til et eneste av mine tre barn. Eldste er snart sju. Intensjonen er der altså... Mulig jeg må søke hjelp hos svigermor, hun hadde nok fikset det på en langhelg.

Skrevet

Jeg scrapper, men lager ikke noe til andre såfremt de ikke ber meg spesielt om det. Jeg forventer IKKE at andre setter pris på det jeg lager. Men jeg liker veldig godt selv det jeg lager, så jeg syns det er kjekt å sette det i album. Ungene tar stadig frem albumene sine for å se i de, og setter tydelig pris på de, men de får ikke overta de selv før jeg må på gamlehjem.

Hva er en typisk scrapper da? Jeg tror vi finnes i mange varianter. Noen er nok hjemmeværende eller uføre med god tid. Men det er også veldig mange travle bisniss-mammaer. Noen scrapper likt hele tiden, scrapper kun for seg selv, og utvikler seg ikke nevneverdig, andre er hele tiden i forkant av trendene og er veldig aktive i utfordringer, konkurranser og blogger, og scrapper kanskje vel så mye for å få anerkjennelse og tilbakemeldinger. Felles for de fleste er at man har interesse for design, trender, shopping og foto. Og det gjelder vel i grunn ganske mange?

Skrevet

Jeg scrapper og jeg liker det.. Jeg broderer også.. Det er en hobby, samma som å dra på fotballkamper koster det også. Forskjellen er at når du er på kamp så skaper du ikke noe.

Dere som er imot scrappere er det fordi dere ikke får det til selv eller er det fordi dere er så fantasiløse at dere ikke har noen hobby??

Skrevet

her inne har jo folk fordommer mot det meste, så hvorfor skulle scrappere være et unntak? hehe

Jeg skulle ønske jeg hadde fantasi og kreativitet til å scrappe, men det ville nok bare sett ut som noe 3åringen min har laget (Jeg tegner tross alt fyrstikkmennesker ennå).

Syns det er utrolig masse lekkert dere lager!!

Skrevet

Jeg har hobby som både er skapende, og tar tid og penger, men har litegrann fordommer mot scrappere som JEG har møtt på. Som skryter hele tiden av produktene sine, blir sur hvis man ikke hopper i taket for å få disse kortene, og det evinnelige maset om å "værsåsnillogdellinkenminslikatandrekankjøpedeutroooligeproduktenemine" hjelper ikke på.

Skrevet

"Dere som er imot scrappere er det fordi dere ikke får det til selv eller er det fordi dere er så fantasiløse at dere ikke har noen hobby??"

- Er dette virkelig de to eneste mulighetene du greier å se for deg?

Skrevet

Jeg har bare EN ting å si...

Om vi har fordommer over noe endten det er dette eller det andre.

Så må vi huske at gjerne noen har fordommer for det vi liker å gjøre :)

Skrevet

Vel, beklager, men siden du nå spør så må jeg si at jeg syns scrappede ting er stygt og ganske så harry. Så da får jeg litt fordommer mot de som liker slikt. Et scrappet fotoalbum er etter min oppfatning svært lite pent, så det er nok dessverre ingen misunnelse å spore hos meg. Men sånn er det jo bare - vi liker ulike ting! Du hadde sikkert hatet mine elskede kritthvite fotoalbum med sort skrift! Og det er helt greit:-)

Skrevet

haha,,jeg dør av latter. Går det virkelig ann å irretere seg over scrapping? SCRAPPING...haha

Dere som har så store fordommer mot scrapping, går dere å tenker f.eks " fyfaen ass, Marit scrapper og klipper ut bilder, blir bare såååå forbanna over alle de små detaljene. Kan ikke hun bare finne en ny hobby, klatring f. eks ?"

Skrevet

er det mulig?

Herregud,det er virkelig alt og alle man skal ha fordommer mot også!

da må de som svarer at de har fordommer mot scrappere "fordi de må ha alt for god tid" også ha fordommer mot meg som lager egne smykker og armbånd på hobbybasis da!

og jeg har ikke alt for god tid,jeg lager tid nemlig!

det er snakk om prioriteringer, og jeg synes virkelig synd på de som ikke klarer å ha en hobby fordi de tror de har det så travelt hele tiden, uten hobby er livet fattigere!

jeg har to små barn, jobber fulltid, går på yoga,er gift osv men får fortsatt tid til smykkene mine om jeg prioriterer det.

Skrevet

Haha! Du kan å vri på det, eller så uttrykte jeg meg ikke helt forståelig.

Poenget var at ja det tar tid, samme gjør det å sitte her inne å lese, le, bli sjokkert, lære noe nytt eller skrive for å få svar på noe. DIB/BIM er en hobby det også. Det er faktisk min andre hobby!

HI

Skrevet

Ja, jeg nevnte at det er dyrt for de som papirscrapper. Men for meg koster det ingenting, bruker ikke papir.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...