Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2011 #1 Skrevet 26. oktober 2011 Vår barnehage har måttet kuttet kraftig ned i driftsutgifter grunnet innsparinger i kommunen. Barnehagen har derfor ikke råd til teaterbesøk, turer som medfører behov for transport, overnatting til førskolebarna o.l. FAU har foreslått at de foreldrene som ønsker kan gi en donasjon til barnehagen slik at barnehagen får noen midler til å gjennomføre noen aktiviteter. Ettersom donasjonene må være frivillige vil ingen komme med et veiledende beløp. Hva tenker dere er et passende beløp? Jeg har to barn i denne barnehagen, så da bør vel jeg gi dobbelt av de som har et. Donasjonen skal gjelde for dette barnehageåret (2011/2012).
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2011 #2 Skrevet 26. oktober 2011 Det kommer jo an på hvor mye penger dere har. Vi har god råd, og jeg vil gjerne at bhg skal ha aktiviteter der. Så jeg ville gitt ganske mye. Det kommer jo dine egne barn til gode. Jeg ville kanskje gitt 5000.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2011 #3 Skrevet 26. oktober 2011 Det synes jeg kommer an på hvor god råd man har. Men jeg synes likevel ikke at man skal gi så forferdelig mye (til deg over her, 5000,-?!). Barnehagen til mine barn har heller ikke god råd, der ble det avtalt på foreldremøte at alle foreldre gir 200,- pr barn som skal gå til turpenger.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2011 #4 Skrevet 26. oktober 2011 Var alle foreldrene enige i dette eller var det en del som ikke turte si at de ikke var enige? Det er ikke lov til å ta tur penger og det at noen foreldre presser på for at alle likevel skal betale det er ikke greit.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2011 #5 Skrevet 26. oktober 2011 Alle var enige. Det var håndsopprekning. Kan jo være at noen ikke var enige, men de tok i så fall opp hånda likevel...
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2011 #6 Skrevet 26. oktober 2011 Dere skulle heller hatt avstemning på lapper.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2011 #7 Skrevet 26. oktober 2011 Det var ikke jeg som svarte lenger opp. Det som skjedde hos oss var at når barnehagen fortalte at de ikke hadde råd til å dra på juleteaterforestilling (som de vanligvis gjør hvert år), så spurte foreldrene om foreldrene kunne betale teaterbilletten og bussturen for sitt barn (altså ca. kr. 100,- til sammen). Men dette er ikke lov, for barnehagen skal være gratis. Men så sa en av foreldrene at juridisk sett så er det greit om foreldre gir barnehagen en donasjon dersom de ønsker, men da kan ikke foreldrene bestemme hva donasjonen skal brukes til. Jeg tror 5000,- er litt vel mye - hvis alle gir det så blir det jo over 30.000 kroner! Og barnehagen skal jo drives med de midlene de har fått, donasjonene skal jo kun brukes til enkelte spesielle aktiviteter. Jeg tipper selv at vi snakker om rundt kr. 200,- pr. barn, men tenkte jeg ville høre her om noen hadde vært borti noe lignende før. HI
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2011 #8 Skrevet 26. oktober 2011 200 per barn høres fornuftig ut Og om noen foreldre ikke har råd, så får alle barna være med Det er jo noen som faktisk må snu på krona
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå