Gå til innhold

Skal/skal ikke snaue min 6mnd gamle datter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun har noen lange fjoner av ett hår. Veldig søtt synes jeg, og en del av hennes personlighet. Men nå sier flere og flere at jeg bør klippe henne (med maskin). Da vil hun nemlig få tykt og fint hår når det så vokser ut igjen.

Jeg lider av valgets kvaler. Vil jo at hun skal se skikkelig ut og være ei fin, lita frøken. Samtidig er jeg litt forelsket i disse fjonene også..:)

Hva ville/har du gjort?:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hehehe.. de som har fortalt deg den skrøna, er ikke helt ret informert. Det blir IKKE tykkere av å klippes, men kan kanskje virke litt sånn.

Bare stuss fjona, du :) IKKE barbere, stakkars ungen om du gjør det.

Skrevet

Jeg ville: IKKE GJORT. Det er endel av hennes personlighet sier du? Hvorfor høre på andre da? Drit i de, si de kan snaue seg selv. Tykt hår får hun uansett

Skrevet

Tykt hår får hun nok ikke om hun blir som de andre ungene, men jeg har jo ett håp :)

Så det holder altså at jeg klipper de verste (fineste) fjonene litt?! Blir det ikke jevnere om jeg bruker maskina (på ytterste hakket)?

Hun har nemlig skulderlangt hår bak ørene, men er nesten skalla i bakhodet...:P

hi

Skrevet

jeg fikk samme "rådet" da datteren min var på samme alder. hun hadde masse langt hår oppe på hodet (krøller), og lite ellers. fikk høre at om vi ikke klipte henne ville hun ikke få noe fint hår senere. vi valgte å ikke klippe, men håret hennes er langt og tykt og NYDELIG i dag :) lurer bare på om hun som kom med rådet var litt misunnelig ettersom hennes da 1-år gamle datter var helt flintskallet ;)

Skrevet

Du kan nok fint stusse det litt, men må aldri i verden finne på å ta frem noen maskin!

Min erfaring er at ungene som oftest kunne sett mye bedre ut med en stuss på et tidligere tidspunkt enn jeg har gjort det. Men det er som du sier, msn blir forelsket i fjonene... Likevel, når jeg endelig har tatt mot til meg og stusset litt blir de jo plutselig veldig fine og jeg angrer på at jeg har ventet så lenge.

Skrevet

Jeg hadde ikke gjort det. En baby har jo som regel ikke så mye hår, så da kan de få beholde det lille de har.

Skrevet

Ikke gjør noe med det du, bare nye de søte, ugjevne fjonene. Det er det naturlige:)

Skrevet

Min 6 mnd gamle sønn har et område på hodet som er ca 4 cm bredt, og 6 cm langt, som er fylt med 8 cm langt hår. Resten av hodet er fullt av tynne, korte hårstrå. Så det er mange som spør oss om vi har klippet ham slik (siden det ser ut som en mohawk), men det har vi IKKE. Ingen som har rådet oss til å klippe det, og jeg trudde heller ikke at man skulle klippe babyhår overhodet.

Skrevet

min lille frøken var også slik! etterhvert fikk hun naturlig bobb da det som hadde vvert skallet ble kortere enn håret på sidene, jeg pyntet litt på det da og det så fint ut.. men jeg hadde aldri hatt hjerte til å klippe vekk disse lokkene på siden fordi andre syns det hadde sett penere ut altså! dette var og er hennes særpreg! :)

hun hadde fyldig hår fra dag en, men slet jo bort en flekk i bakhodet.. i dag er håret tykkt of fyldig og rekker helt ned til midjen når det er vått, hun har store korketrekkere så det bølger seg i hollywood style når det er tørt og løst.. syns det er kjempefint og angrer ikke på at jeg ikke klipte! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...