Gå til innhold

Hva er teperert smør?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det romtemperert? Eller smeltet smør?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke kjøleskapskaldt, men romtemperatur på smøret.

Skrevet

Ok. Så jeg skal ikke smelte det også romtemperere det?

 

Lager smørkrem....

 

Hilsen frk. Ikkehusmor :)

Skrevet

Nei, du skal ikke smelte det, bare la det stå å bli temperert og ganske mykt på kjøkkenbenken. La det stå minst 2 timer. Det gir best resultatt. Om smøret ikke er mykt nok blir det små smørklumper i kremen.

Skrevet

Da skal du ta ut smørblokken av kjøleskapet og la den ligge på benken til den er romtemperert.

Kan bruke den med en gang også, men direkte ut av kjøleskapet er den umulig å røre, noe som jeg regner med at du skal når du lager smørkrem.

Skrevet

Takk flinke damer :) Godt jeg har DIB, ellers hadde det blitt en rar smørkrem i bursdagskaken til sønnen min :))

 

Takktakk :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...