Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2011 #1 Skrevet 26. oktober 2011 Er det romtemperert? Eller smeltet smør?
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2011 #4 Skrevet 26. oktober 2011 Ikke kjøleskapskaldt, men romtemperatur på smøret.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2011 #5 Skrevet 26. oktober 2011 Ok. Så jeg skal ikke smelte det også romtemperere det? Lager smørkrem.... Hilsen frk. Ikkehusmor
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2011 #6 Skrevet 26. oktober 2011 Nei, du skal ikke smelte det, bare la det stå å bli temperert og ganske mykt på kjøkkenbenken. La det stå minst 2 timer. Det gir best resultatt. Om smøret ikke er mykt nok blir det små smørklumper i kremen.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2011 #7 Skrevet 26. oktober 2011 Da skal du ta ut smørblokken av kjøleskapet og la den ligge på benken til den er romtemperert. Kan bruke den med en gang også, men direkte ut av kjøleskapet er den umulig å røre, noe som jeg regner med at du skal når du lager smørkrem.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2011 #8 Skrevet 26. oktober 2011 Takk flinke damer Godt jeg har DIB, ellers hadde det blitt en rar smørkrem i bursdagskaken til sønnen min ) Takktakk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå