*Lissi* Skrevet 26. oktober 2011 #1 Skrevet 26. oktober 2011 Vi fikk ett firma til å sette opp garasjen vår. De skulle støpe ringmur i tillegg. Viser seg i ettertid at ringmuren var 3 cm for lav, noe som har ført til diverse problemer. (vi fikk nesten ikke satt inn døren, problemer med porten...) De brukte veldig lang tid med å sette opp veggene, og så forsvant de. Kom ikke tilbake da de skulle. Endte med at vi ga beskjed at vi gjorde resten selv. Var også diverse andre feil de gjorde. De gav oss aldri et konkret tilbud på pris, for det måtte se det ann... (ja, burde jo aldri latt de gjøre jobben) Vi har nå fått regningen fra de, og tilbudt oss 2000,- i avslag. Noe vi mener er for lite. Men, hvor mye kan/bør vi kreve?
Huldretussa ' en av hver sort' Skrevet 26. oktober 2011 #2 Skrevet 26. oktober 2011 Jeg ville ha kontaktet dem med et forslag dere mener er rimelig. Blir dere ikke enige kan du betale og trekke fra iallefall for ekstrautgiftter ol i forbindelse med feilene. Da kan de evt lage en sak om det dersom de tror de kommer til å vinne frem. Men da er det også viktig at dere gir et rimelig tilbud til dem slik at dere ikke blir sittende igjen med svarteper. Kanskje dere kan få noen utenforstående til å hjelpe dere å vurdere hvor mye dere kan kreve i kompensasjon for feil og mangler...
Småbruk Skrevet 27. oktober 2011 #3 Skrevet 27. oktober 2011 En konkret arbeidsbestilling/beskrivelse og pris er jo at minimum da når man hyrer inn til slike prosjekter. Jeg er redd dere kan stille noe svakt i en slik sak... Men enig med Huldretussa, få hjelp til å vurdere feil og mangler. Men er det ikke presisert høyde på mur, og dere sier etterpå at den er for lav... Ja da tror jeg det er dere som har fått en lærepenge om at skikkelige avtaler må på plass før slikt arbeid! Muntlig skjærer seg så altfor ofte! Jeg synes nå det burde ringe en bjelle når dere ikke engang kunne få eksakt pris for jobben, Entreprenør som ikke greier å gi anbud høres ikke helt bra ut...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå