Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2011 #1 Skrevet 26. oktober 2011 Anbefaler dere å øve dere på å amme? Har jo hørt at noen sliter med amming, så da kan det jo være lurt å øve seg litt tenker jeg.
Underveis --> Skrevet 26. oktober 2011 #3 Skrevet 26. oktober 2011 Hva i all verden skal man øve på? Jeg mener, hvordan? Jeg hadde en unge som var perfekt til å suge. Trengte ikke gjøre stort. Andre får barn med dårlig sugeteknikk, kort tungebånd og verre. Det er umulig å forutsi. Ta det som det kommer, og tenk at om man ikke får det til, så er flaske helt flott det også!
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2011 #4 Skrevet 26. oktober 2011 Hvem skal hjelpe deg med det? en unge som ikke er din eller samboer?? Tror nok du må vente til h*n kommer ut.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2011 #5 Skrevet 26. oktober 2011 jeg tror ikke det er så mye å øve på. Ikke så lett å få til igrunn. Du kan selvsagt prøve ut forskjellige ammestillinger med en bamse eller en katt eller noe slikt da. Men det du kan gjøre er å lese om amming, sånn at du ikke sitter å er helt kunnskapsløs om du får vansker med å amme, eller syns det er vanskelig. Les litt om problemer, gode tips osv. www.ammehjelpen.no er en fin side.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2011 #6 Skrevet 26. oktober 2011 Men, øvelse gjør jo mester og jeg skal være god til å amme. Må jo finne noen å øve med! Kan man legge ut det på finn.no? Altså at jeg treng en å øve på. Og hva synes dere jeg skal gi betaling? Tenkte sånn ca 130 kr timen.?? Hilsen hi.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2011 #7 Skrevet 26. oktober 2011 Men altså,, tror dere det går ann å søke etter noen jeg kan øveamme på finn.no? 130 kr timen? Det må jo være gull! Hi.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2011 #8 Skrevet 26. oktober 2011 Go for it. Er nok noen som sier ja.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2011 #9 Skrevet 26. oktober 2011 Dette må da være dagens spøk Går ikke ann å øve på amming, du kan bare lese om teknikker ol, og vente til ungen kommer. Tror du vil bli bfattelig skuffet, om du ender opp med at du ikke produserer melk til ungen, ungen har brystnek osv osv.. Nei, slik må bare vente til ungen er født.. hehe
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2011 #10 Skrevet 26. oktober 2011 Tipper du kan få rundt en tusenlapp i betaling fra "babyen" for en seanse på rundt 15 minutter om du annonserer på de riktige sidene. Ingen dumm forettningsidee.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2011 #11 Skrevet 26. oktober 2011 Ikke akkurat å øve på selve ammingen såklart, men jeg forstår tankegangen. Når vi får barn er vi til tider sykelig opptatt av å lese om barnevogner, hva slags barnesenger som kommer i giftige materialer, om vi skal barbere oss "der nede" eller ha på sokker når vi føder - generelt trivielle og ganske unødvendige saker og ting. Men, vi pakker inn fødsel og amming i en sånn "det kommer av seg selv"-forestilling som jeg tror er veldig usunn. Les om amming (på f.x www.ammehjelpen.no), hva som under fødselen kan være med på å gjøre ammingen dårlig (epidural som inneholder stoffer som ungen rett og slett blir dopa og slapp av = suger dårlig = dårlig melkeproduksjon), hva som fremmer amming og hva som hemmer amming. Sjekk om din helsestasjon er med i prosjektet Ammekyndig helsestasjon, snakk med dine kvinnelige familiemedlemmer og venninner om ammeerfaringene deres. Få mest mulig informasjon, som med alt annet er "forberedelser halve jobben".
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2011 #12 Skrevet 26. oktober 2011 Jeg er helt sikker på at det finnes menn der ute som vil hjelpe deg. Og da kan du kreve klekkelig med betaling samtdig! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå