Høstduft Skrevet 26. oktober 2011 #1 Skrevet 26. oktober 2011 Får ikke bleieforumet til å virke, så poster innlegget her. Lillegull er 6 mnd, har brukt engangsbleier fram til nå, men nå er han så veldig rød og irritert på pungen og han klør tydelig. Har egentlig vært sånn i et par mnd, så nå har jeg mer eller mindre bestemt meg for å prøve tøybleier dersom dette kan hjelpe han. Men jeg er virkelig uvitende på dette feltet, og jeg føler det er et hav å sette seg inn i...noe jeg egentlig ikke orker for øyeblikket, Jeg hadde satt veldig stor pris på om noen enkelt og greit bare fortalte meg hva jeg bør kjøpe, hva slags merker, hva slags størrelser, hvor mange etc Og er sannsynligheten stor for at det vil hjelpe på pungen hans? Han har nok atopisk hud også, antydninger til eksem bak knærne og ørene, kan tøybleier likevel brukes? Han er 6 mnd, men stor, bruker str 74/80 i bodyer og 68 i bukser, og er ca 10 kg. På forhånd tusen takk )
Huldretussa ' en av hver sort' Skrevet 26. oktober 2011 #2 Skrevet 26. oktober 2011 Er menge mrninger om hva som er best. Personlig har jeg likt lommebleiene til BumGenious. Ser ok ut og har god passform. Er lett å tilpasse oppsugingsevnen vha innlegg og like lett å ta på som en papirbleie. Jeg har prøvd litt forskjellige typer, og denne er min absolutte favoritt. (har prøvd alt-i-ett blerer, frotte bleier med sperrelag og div lommebleier i ulike varianter). Vil du ha en skikkelig innføring i tøybleier finnes det et eget tøybleieforum på tettinntil, der får du svar på det du måtte lure på mht tøybleier! Du må nok ha en del bleier, jeg tror jeg hadde 15 og da brukte jeg engangsbleier på natta...
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 26. oktober 2011 #3 Skrevet 26. oktober 2011 Har du prøvd ulike merker papir? Har du prøvd å bytte oftere? Har du prøvd å smøre med inytol?
AlmaN Skrevet 27. oktober 2011 #4 Skrevet 27. oktober 2011 Jeg er enig i at lommebleier er veldig bra. Du kan jo prøve å kjøpe noen brukt på finn eller tøybleieforumet på tettintil. Det bør også være lett å få solgt de videre om du ikke blir komfortabel med tøybleiebruken. Et vasketips: Vi har vaskemaskin der vi skifter bleie. Vi hiver de skitne bleiene rett i vaskemaskina, uten å skylle. Etter å ha begynt med fast føde bruker vi rispapir og hiver det i do hvis det er bæsj på. Rispapir med bare tiss vasker vi sammen med bleiene og bruker flere ganger. Nå bæsjer småen ca. en gang pr. dag. Etter jeg har hivd inn bæsjebleia i vaskemaskina kjører jeg en kaldskyllig. Etter ca. 3 dager vasker jeg bleiene på 65 grader. Når vaskemaskina er tom kan du så benytte sjansen til å kjøre noen andre klesvasker. Du kan hive bleier i ei enkel bøtte uten lokk i mellomtida. Blir det for mye lukt kan du bruke bøtte eller dunk/kasse med lokk. Blir det fortsatt for mye lukt kan du ha vann i bøtta. Etter bleieperioden kan bøtte eller dunk vaskes grundig og brukes til andre ting, det er ikke noe problem.
Makko med to små gutter Skrevet 2. november 2011 #5 Skrevet 2. november 2011 Jeg har masse tøybleier å selge. Om du er interessert sendt meg meldig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå