Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2011 #1 Skrevet 26. oktober 2011 Vet hva som skal ha med i en søknad osv, men mitt problem er å formulere meg. Er det noen her som vet om kurs i Oslo området? Har vært hos Nav jobbkurs,men føler at jeg ikke fikk noe hjelp der. Jeg har ingen andre å spørre.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2011 #2 Skrevet 26. oktober 2011 Det koster litt penger, men det finnes konsulenter som gjør dette for deg. Jeg fikk dette gjennom jobben da stillingen min ble kuttet. Fikk 6 timer til å finne ut hva jeg ville gjøre videre, skrive CV og søknad. For min del var det fullstendig bortkastet, men det er fordi jeg skriver bedre søknad selv enn det hun greide. Men sliter du med det, kan det være lurt Tror det kostet rundt 1000 kr. timen. Jeg var der 6 ganger.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2011 #3 Skrevet 26. oktober 2011 Tusen takk for svar til deg 1008. For meg kan det være verdt å investere penger på det. Jeg har en jobb nå, men er i et engasjement og ønsker en fast jobb. Så 2 stillinger som jeg har veldig lyst på. Vet du hvilket firma det var og hvordan gjorde dere det?
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2011 #4 Skrevet 26. oktober 2011 Jeg gikk til AS3 i Oslo. Ikke sånn kjempefornøyd med henne. Virket som at hun hadde et fast program, og ikke tilpasset individuelt. Syns f.eks. at vi kunne droppe cv-skriving og sånn med meg, og heller jobbe med andre ting.... Men jeg tipper du finner en del om googler litt. Vet det er mange som driver med dette Jeg kom til timer der en gang i uken eller noe.. Var en prosess liksom. Men om du bare skal ha skrevet en søknad ville jeg tro det er gjort på en time eller to. Er jo lite penger i det store og det hele om du tror det kan hjelpe deg å få jobben! Spes om ny jobb gir deg mer lønn, noe det gjerne gjør
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2011 #5 Skrevet 26. oktober 2011 Supert, skal google mer. Har gjort det, men fant liksom ikke noe. Takker for svar igjen:) Hilsen HI
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2011 #6 Skrevet 26. oktober 2011 Har du ingen å spørre da? Lag en søknad, og hør med en venn eller familie om de kan se over den og komme med tips. Da blir det mer personlig, og ikke de samme frasene som arbeidsgiver får hele tiden. Husk å skrive ny søknad for hver jobb, ikke bare klipp og lim
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2011 #7 Skrevet 26. oktober 2011 Skulle ønske jeg hadde, men de er desverre ikke så god i norsk. Så der er det ikke noe hjelp å få. Har vært på jobbkurs via Nav, men føler at jeg ikke får noen hjelp der. Jeg har googlet og lest tipsene hva som skal ha med osv, men klarer bare ikke å formulere meg. Har latt andre sett på min søknad også. De sier at det er bra osv, men jeg får bare ikke napp. Så nå gir jeg opp og spør noen som kan bruke tid på meg og bare meg, hvis du skjønner.
Underveis --> Skrevet 26. oktober 2011 #8 Skrevet 26. oktober 2011 Det finnes masse eksempler på jobbsøknader ute på nett. Ta en titt på de!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå