ღhælgelainnღ Skrevet 26. oktober 2011 #1 Skrevet 26. oktober 2011 Jeg har siden august i år vært plaget med øresus (tror jeg). Det er ihvertfall en lavfrekvent brummende lyd/dur som helt plutselig dukket opp en dag. Siden har det vært der hele tiden. Har nettopp vært hos ø/n/h spesialist og hun kunne ikke se noe unormalt med verken ører, nese eller hals hos meg. Venter på en innkalling til MR da jeg har slitt en del med hodepine siden i sommer. Legen min tror dette kan komme av stress, da jeg hadde en veldig slitsom og stressende periode i sommer, samt nylig har fått vårt 3. barn. Er det flere her inne som er rammet av øresus og hvordan påvirker det deres hverdag? Finnes det noen behandling for dette, eller må en bare leve med det resten av livet? Jeg sover godt om natten, men det er fryktelig slitsomt å måtte høre på denne jevne duren HELE tiden
Pandapunda Skrevet 2. november 2011 #2 Skrevet 2. november 2011 Jeg kjenner meg godt igjen i det du skriver, og for meg startet det for et par år siden med sporadiske lavfrekvente brumme/kjøleskapslyder. Nå ble jeg utsatt for en forferdelig påkjenning i graviditeten, i 7 mnd. Og øresusen er borte om dagen, men kommer når jeg legger meg. Jeg har en stresslidelse fra før, så regner med det er stress. Jeg er sikkert treg med å undersøke, men jeg må innrømme at en legetime pluss spesialistundersøkelse ikke var mulig frem til nå, og er bare aktuelt etter graviditeten når jeg er i form igjen. Plagsomt ja, jeg er glad det ikke er høye hvinende lyder ihvertfall.
Trollmora86 - to fine gutter Skrevet 2. november 2011 #3 Skrevet 2. november 2011 Har du snakket med legen om øresusen? Har du andre symptomer utenom øresus? Har du perioder med øreverk, svimmelhet, dotter i ørene eller noe sånt?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå