Gå til innhold

Dere som snoker på samboers mobil

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke bare finner dere ut om han er utro, men dere finner vel også annen info som dere ikke har noe med? Jobber med ungdom med div. problemer, får ofte mld., og hadde blitt rasende om mannen min gikk inn på mobilen min å leste. Sletter etterhvert, men av og til må mld. spares en stund. Om dere må overvåke partneren, så er det vel i utgangspunktet et dårlig forhold...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjekker ikke mannens mobil, men han har sjekket min. Han hadde oversett at jeg skrev noe til en venninne som han oppfattet som om jeg hadde truffet en annen mann ute (når det var venninnen min som hadde gjort det).

Han ble usikker, og sjekket.

Gikk helt fint det. Kan forstå hvorfor han gjorde det. Vi mennesker er ikke perfekte, og gjør noen ganger ting vi egentlig ikke står inne for.

Gadd ikke engang bli sint på ham. Han er menneskelig, og jeg har ingenting å skjule.

Men nå har ikke jeg "sensitive opplysninger" på telefonen min da, da hadde det stilt seg annerledes.

Skrevet

Haha, typisk DiB. Damene blir skjelt ut etter noter, slik HI gjør, hvis de snoker, mens det er bare "bra" hvis mannen snoker, han har sikkert grunn til det, la ham snoke for å føle seg vel. Likestilling? Hahaha

Skrevet

Dersom du har taushetsbelagt informasjon på din mobil er det du selv som gjør noe feil når du lar mobilen ligge så andre kan få tilgang til den. Det er faktisk verre enn om samboeren din hadde snoket.

Skrevet

Da må jeg få understreke at jeg ikke mener det er noe verre om damen snoker, enn om menn gjør det.

Men jeg forstår reaksjonen din; vi kvinner dømmer hverandre hardere enn vi dømmer hverandres menn, også når det gjelder dette.

Det var egentlig derfor jeg kom med mitt innspill. Ved å skrive at det var min mann som sjekket min telefon så tenkte jeg å roe debatten før den tok fullstendig av. For av erfaring vet jeg at ingen her inne går fullstendig berserk over at enkelte menn sjekker damenes mobil.

0937

Skrevet

Sensitiv informasjon bør oppbevares på en jobbtelefon og ikke en privat. Det er faktisk brudd på din taushetsplikt. Det er IKKE vanlig å la brukere sende meldinger på privat telefon. Rett og slett veldig uproffesjonellt.

Skrevet

Her snoker vi ikke, mobilen vår er fritt frem for den andre, så vi måtte nok snoket et annet sted for å sjekke utroskap ;)

Men, jeg mener da det, at i et forhold hvor man er samboer/gift, og med barn, så børe slike ting være ok, for man holder vel ikke noe hemlig for sin partner?

Er selv psykolog, og får meldinger fra pasienter når de sliter, men det har jeg en privat telefon til. Mannen vet at den brukes strikt til jobben, så han har ingen grunn til å "snoke" på den.

Det er mange som har opplevd utroskap, å normaliteten er at man bringer slik opplevelse inn i sine neste forhold, man klarer ikke stole 100% på sin partner. Opplever ofte med mine pasienter, at det kan ta så mye som 11 år, før de slår seg til ro med at deres samboer/ektefelle ikke er utro. Det er veldig vanskerlig å skulle tro at ikke alle er "av samme ulla" når man har opplevd et så stort svik fra en man elsker.

Skrevet

"Om dere må overvåke partneren så er det vel i utgangspunktet et dårlig forhold".

Dette syns jeg var et utrolig naivt utsagn.

Vi mennesker er ikke skapt sånn at vi stoler 100 % på hverandre, 100 % av tiden. Noen ganger blir vi fylt med angst og tvil, ofte uten at det er grunn til det. Tror ikke det finnes et eneste forhold der begge partene aldri noen sinne blir fylt med et snev av tvil.

Spesielt i starten av forhold skal man jo lære seg å stole på den andre. Tillitt fungerer ikke sånn at det bare er der 100 % fra starten av. Det tar tid å bygge opp.

Sjalusi er en helt normal, menneskelig følelse. Så sant den ikke blir ødeleggende, så kan den til og med være sunn.

Tror på ingen som helst måte at forhold der partene innimellom kjenner på følelser som tvil og sjalusi, er dårligere eller mindre sunne enn forhold der man aldri opplever slike følelser.

Skrevet

Er faktisk helt enig i det utsagnet. Hadde jeg følt at jeg måtte sjekke telefonen til gubben så hadde det ikke vært særlig solid forhold nei.

Her er det ingen telefoner som blir sjekket.

Skrevet

Samboeren min låner tlf hele tiden og leser til og med meldinger som ikke jeg har lest selv engang. Ikke at det gjør noe at han har lest de, men han glemmer å si fra til meg at jeg har fått mld også.

Skrevet

Ehh... Kunne ikke falt meg inn å lese andre sine mld. før de selv har lest de, forsåvidt ikke etter heller! Har faktisk kuttet ut en av mine beste venninner fordi hun fortalte mannen alt vi snakket om, fikk lese brev jeg hadde skrevet til henne, leste alt av mld., var alltid sammen med henne når vi møttes, og fikk lytte til tlf.samtaler. Hun mente det var helt normalt, og knyttet de nærmere hverandre. Nei, det er IKKE NORMALT!

Gjør mitt beste for at mannen min skal trives med meg. Er ikke det nok, så vil jeg ikke hindre han i å dra. Da passer vi rett og slett ikke sammen. Enkelt og greit.

Skrevet

Så 10:19, du og mannen har stolt 100 % på hverandre hele tiden? Helt fra starten av? Dere har aldri vært borte i situasjoner der den ene har blitt usikker og/eller sjalu? Absolutt alt har liksom vært på stell hele tiden?

Da er dere spesielle tror jeg.

Her brukte vi minst ett år på å lære å stole 100 % på hverandre.

Og her blir heller ingen telefoner "sjekket". Men vi våker heller ikke telefonene våre som ravner, vi bruker bruker hverandres telefoner om hverandre. Jeg spiller på hans, hvis han trenger nummeret til noen som bare jeg har, så går han på telefonen min og finner det. Hvis jeg sitter opptatt f.eks med å strikke, og det piper i mobilen min, så leser han mld. for meg så jeg ikke må slippe det jeg har i henda.

Og det går heeeeeelt fint, ingen som føler seg overvåket her i huset:)

Skrevet

Mange yrkesgrupper som kan få sensitive mld. på privattlf. Gjerne fra mennesker i krise, som ikke tenker på at det ikke er jobbtlf. Men skjer kanskje ikke så ofte at det er behov for en ekstra mobil, eller du blir funnet via opplysningen. Lærere f.eks oppgir jo sitt private nr., i tillegg til skolens fasttlf.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...