Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2011 #1 Skrevet 26. oktober 2011 Har vært uten nett i nesten en uke. Har brukt uttalige minutter på telefon med telenoreksperten og er per i dag ikke noe klokere. Har hatt et modem i noen år som i forrige uke ikke ville la meg komme på nett. Jeg bruker trådløs tilgang. Modemet var fryst ved forsøk på restart og telenor avgjorde at modemet var defekt og sendte meg et nytt. Jeg kommer ikke på nett med det nye modemet. Først og fremst lyser sjelden aldri DSL lampa stabilt eller i det hele tatt når jeg plugger inn modemet. Da kan ikke startveiviseren for å sette opp trådløs forbindelse opprette trådløs forbindelse ei heller få kontakt med modemet. Når jeg så har forsøkt å sette inn kabelen mellom pc og modem i port 2 kommer jeg på nett med kabel på ca 2 av 10 forsøk.Til tross for internetttilgang med kabel, klarer ikke veiviseren å finne kontakt med modem for å opprette trådløs tilgang. Hver gang DSL og internett lyser og jeg kommer på nett med kabel, slukner alle lampene så fort jeg tar kabelen ut av pcen. Jeg prøvde å komme på nett en annen laptop mens kabelen stod i min pc og jeg hadde DSL tilgang. Kom på nett med denne pc via trådløs tilkobling uten problemer. Når jeg da tar ut kabelen av min pc, mister jeg trådløs forbindelse på den andre pcen. Nå venter jeg på et nytt modem, men jeg vet ikke om modemet er problemet her? Jeg få ingen svar på dette av telenor og er fullstendig avhengig av internett pga skole. Jeg er superfrustrert! PS: Jeg forsøkte på mandag for 30 gang sikkert å opprette trådløs forbindelse ved å plugge inn og ut kabelen av pcen i forksjellgie porter til DSL forbindelsen var stabil. Da klarte veiviseren for første og eneste gang å opprette og fullføre trådløs etablering. Jeg hadde internett forbindelse via trådløs i ca et døgn, før den igår falt ut og nå er jeg tilbake på start. HJELP! PS, trådløs tilkobling er slått på og lyser på min pc. Er det andre pc poblemer som kan skape dette eller kan det være linja?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå