Gå til innhold

samværshelg - klær

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pakker dere alt barnet trenger av klær og utstyr når barnet skal til samværsforelder?

Jeg pakker og tar med, men jeg begynner å bli så utrolig lei å få hjem klær som er ødelagt enten av maling, farget i vask, jordslag, valpen som har bitt hull osv. Det er heller ikke alt som kommer tilbake etter endt helg.

Og tenke seg til om jeg skulle ha glemt å pakke ett eller annet en dag... da blir det livlig!!

Jeg er alene og får AAP fra NAV, så det sier seg selv at jeg ikke har så mye penger. Derfor blir jeg veldig frustrert av dette. Jeg kan ikke "bare kjøpe ny bukse". Og jeg orker ikke kjeft fordi jeg glemte pysj. Jeg skulle så ønske samværsforelder kunne hatt noe selv... Er det uvanlig? I såfall er det jeg som må kjøpe det? Jeg får 1000kr i bidrag, så da skal det vel dekke da? Pfffft! Oppgitt..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var også skittlei av det styret med klær. Jeg løste det ved å kjøpe en hel haug på salg og loppis som jeg lot ham beholde. Nå slipper jeg å sende med klær, og få møkkete klær tilbake. Siden din x betaler latterlig lavt bidrag kan han vel kjøpe klær til å ha hos seg selv?

Skrevet

Jeg pakker, men barnet kommer alltid med de samme klærne som hun reiste i. Ikke engang nattdressen er brukt..

Irriterende det også..

Skrevet

Nei, slipper heldigvis det. Pappaen har full garderobe til henne, så hun bare reiser i det hun har på seg.

Skrevet

Jeg spurte familievernkontoret om dette, da jeg som deg sliter med å få tilbake klærne. Alltid noe som mangler eller er mystisk borte. Og har også fått høre (fra felles venner) at han har masse klær til barnet hjemme, som da egentlig tilhører her. Skikkelig irriterenes!

Men det de sa i hvertfall var at, i og med pappa betaler barnebidrag ( noe han IKKE gjør, nav betaler) så skal det dekke klær og utstyr barnet har med seg til pappa under samvær. Var så vidt jeg slapp unna med å sende med bleier liksom...

Helt idiotisk. Koster ikke mye å gå på loppis eller fretex å kjøpe noen bukser og gensere. Jeg må jo kjøpe nytt hele tiden, siden alt blir borte hos pappa, og jeg har ikke bedre inntekt enn han!

Skrevet

Det er vel sikkert sånn det skal være, men vi holder ungene med klær selv. Men sender med uteklær og slike ting da, men ikke vanlig hverdagstøy som pysj o.l.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...