Gå til innhold

Lurer på om mannen min drikker for mye..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han drikker som regel to-tre øl på kveldene i helgen, dvs, fredag og lørdag, og gjerne en halv til en hel flaske vin hvis vi har venner på besøk. Jeg kan ikke huske sist helg han ikke drakk i det hele tatt. det er alltid jeg som holder meg edru i tilfelle det skulle være noe med barna, henting e.l.

Dersom jeg er borte, ber jeg han om å holde seg edru, fordi spesielt eldstejenta ofte ber om å bli hentet på kvelden når hun har vært hos venner. Liker ikke å ta buss.. Han sier da at han har holdt seg edru, men at jenta likevel ønsket å ta buss. Dette finner jeg vanskelig å tro på. Jeg er redd hun er i en lojalitetskonflikt, siden hun sier til meg at det er riktig som pappa sa...

I går kveld tok jeg opp med han at jeg var redd han ahdde et alkoholproblem, og da eksploderte han og føk på dør... Det forsterker jo bare mistanken må jeg si...

Hva kan jeg gjøre? :-(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns ikke at han drikker så mye, men det er urovekkende det at han ikke klarer å avstå fra å drikke. Det er et varseltegn.

Når han blir så sint så er han kanskje klar over det selv? Du kan kontakte AKAN for råd og veiledning: http://www.akan.no/publisher/publisher.asp?id=1

Skrevet

Jeg syns overhodet ikke 2-3 øl på kvelden i helgene er mye. Hadde han gjort det samme i ukedagene også hadde det heller vært grunn til bekymring.

Jeg ville også blitt ganske oppgitt om samboeren min hadde lurt på om jeg var alkis på bakgrunn av et slikt forbruk, så det i seg selv er ikke noe varsko i denne sammenhengen etter mitt skjønn.

Jeg kan forstå om du ikke liker at han drikker 2-3 øl dersom du selv ikke pleier å drikke alkohol, men forbruket hans er helt normalt ut fra de jeg kjenner og omgås i alle fall:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...