Gjest Tutt1-2-3! Skrevet 25. oktober 2011 #1 Skrevet 25. oktober 2011 Nå er det snart tid for juleforberedelser, og da blusser egoismen opp for fullt! Ser at opptil flere svigermødre KREVER å få sin sønn og sine barnebarn på julebesøk, og andre blir sinte på dattera som jobber turnus og har kveldsvakt julekvelden.. Syns faktisk det er litt trist at jula skal "splitte" familier jeg da... Syns det er veldig rart at så mange foreldre ikke kan innse at ungene har blitt voksne og etablert seg selv, med alt det fører med seg! Min x-svigermor prøvde seg en gang, med å true med å reise til "syden" i jula fordi jeg og hennes kjære sønn skulle feire jula alene hjemme hos oss. (Jeg var høygravid og ikke i form). Hos oss fikk hun ikke mye sympati, og det endte med at hun godtok at slik er det. Vi har i ettertid feiret flere julekvelder sammen (etter hun ble min x-svigers), men alltid hjemme hos meg. Den svigermora jeg er utstyrt med nå, kunne vel ikke brydd seg stort mindre om verken sønn eller barnebarn, så der slipper vi ihvertfall noe mas...
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2011 #2 Skrevet 25. oktober 2011 Registrerer det samme som deg her inne, tror det er mange svigermonstre og mammadalter her. Så jeg priser meg lykkelig at jeg har ei så flott svigermor som overhodet ikke er sånn. Vi har reist mellom mine foreldre og hans annethvert år siden 2003. I år orker vi ikke, for det er så mye kjøring (7t hver vei), så tettpakket bil, få fridager i jula og jeg kommer til å være kjempegravid. Da vi erklærte at i år blir vi hjemme, men at de var veldig velkomne på besøk sa de til oss at de skjønte oss veldig godt og var veldig takknemlige for at vi har kommet alle de årene, og at dette hadde de ikke tatt som en selvfølge. De hadde selv aldri orket det samme med kjøringen, og sa de var beæret over at vi hadde kjørt i snøføyka alle årene. I år får vi kanskje besøk i jula istedet - og gleder oss til jul hjemme for første gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå