Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2011 #1 Skrevet 25. oktober 2011 Vi fikk vite på torsdag at den eldste sønnen vår (4år) er langsynt med 4,5 og 6,5 i styrke :/ Noen som tips, råd, fortellinger å gi fra dine erfaringer. Har fått låne briller i styrke 2, men han vil ikke bruke de Råd?
Monajenten Skrevet 25. oktober 2011 #2 Skrevet 25. oktober 2011 Kanskje han merker at brillene ikke er gode nok siden han ikke vil bruke de? Min datter har +6 på ene øyet (fant det også ut på 4-årskontrollen) men ingenting på andre. Da hun fikk på seg riktige briller, var det første hun sa: "Mamma, eg kan se helt til Afrika!" ;-) Og det når kun det ene øyet er "dårlig".
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2011 #3 Skrevet 25. oktober 2011 Har en på 1 1/2 som har styrke +5 på begge øyne. Ble oppdaget da han var 7 mnd. Har tatt lang tid å venne han til de selv om han var så liten da vi oppdaget det, men det er en tilvenningssak tror jeg. Har en stesønn med styrke 6 og 8 (tror jeg) og han begynte med briller da han han var litt over 4. I og med at de er så store, går det an å forklare de at de må ha på brillene, men kan kanskje lønne seg å vente til de rette brillene er klare slik at han får se forskjellen med/uten. Vi oppmuntret alle kjente vi traff å fortelle han hvor kul han så ut og det funket. Vi laget da en avtale om å ha de på bare en hel dag for å se om folk så det. Han ville at folk skulle se det, men om sønnen din ikke vil at de skal se det, kan man jo oppfordre til å ikke nevne det. evt kan man ta det gradvis? Avtale å ha de på mens han bygger lego, ser barne-tv eller mens dere spiser middag. Så blir det bare lengre og lengre perioder og til slutt blir det rart å ikke ha de på.
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2011 #4 Skrevet 25. oktober 2011 Gutten min er litt langsynt, men sjeler også. Fikk briller etter han var hos øyespes. Han hatet de brillene, men gikk med de. Så sluttet hun spesiallisten og vi fikk en ny. Hun sa at han måtte ha prismer i glassene. Nå er han glad i brillene sine:) Stakkars gutt som gikk rundt å så verre med briller i ett år:(( Sjekk godt om dere har riktig brille.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå