maeve er tobarnsmamma<3 Skrevet 25. oktober 2011 #1 Skrevet 25. oktober 2011 Jenta mi sov ikke så veldig mye, men når hun sov var det i armene våre eller i vogna. Lurer på en annen løsning denne gangen:)
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 25. oktober 2011 #2 Skrevet 25. oktober 2011 Jeg har den oppfatningen av at det er viktig med ett sted på dagen og ett sted på natta. Så det blir dagsoving i stua eller ute i vogn. Vi har også en babykurv som vi kan bruke i stua på dagen.
strikkedilla Skrevet 25. oktober 2011 #3 Skrevet 25. oktober 2011 Jeg er enig med solfrøken. Synes også det er greit å skille på nattesoving og dagsoving. Vi har en vugge som skal stå i stua. På ekstra kalde dager kan hun sove der, ellers er min plan at det meste av dagsovingen skal skje ute i vogna. Hadde sommerbaby sist og da fungerte dette veldig fint. Denne gangen blir det en vinterbaby, så er litt spent på hvor mye hun kan sove ute pga temperatur. Men jeg bor ved kysten og her blir det stort sett ikke kaldere enn 10-!
cakegirl Skrevet 26. oktober 2011 #4 Skrevet 26. oktober 2011 Vi har også en dagseng, har kjøpt angle nest 3 i 1, den vuggen er perfekt for dagsoving. Ellers blir det nok vognen Å sprinkelseng på natten.
septemberpiken Skrevet 26. oktober 2011 #5 Skrevet 26. oktober 2011 Blir vel et sted i stua, tenker jeg. Vi hadde lekegrind sist, og setter den sikkert opp etterhvert når vi får ryddet plass til den her.
Mamma til 3 <3 Skrevet 26. oktober 2011 #6 Skrevet 26. oktober 2011 Har vugge i stua til dag soving. Natta i sprinkelseng:)
gledes Skrevet 26. oktober 2011 #7 Skrevet 26. oktober 2011 Soving skjer i babysenga på soverommet eller i vogn. Natta i babysenga selvfølgelig. Funket veldig bra med de to forrige. Håper det funker like godt denne gangen også.
TrultemorM2Småtrulter+2012 :) Skrevet 26. oktober 2011 #8 Skrevet 26. oktober 2011 Syns det er viktig at babyen vender seg til å kunne sove med lyder rundt seg, og at det ikke trenger å være mørkt når hun sover på dagtid. Så derfor blir sprinkelsenga på soverommet forbeholdt nattesoving Planen er at dagsovingen kan være både ute i vogna og i vugga som skal stå i stua, alt ettersom hva været tillater - det fungerte helt supert med storesøstrene da de var babyer. Ellers kommer vi til å sette opp lekegrind i kjellerstua der jeg har hobbyrom, for da blir det enklere for meg å kunne ta med meg snuppa ned og sitte og pusle litt med saker og ting der (greit at hun kommer litt opp fra gulvplan hvis det skulle være litt kaldt der nede, også kan hun enten ligge i grinda og sove eller (etterhvert) leke). Jeg tenker at det ikke er nødvendig å absolutt skulle bare ha _en_ plass babyen sover på på dagtid. Om babyen f.eks _kun_ sover i vugga, så kan det kanskje bli vanskelig den dagen vugga er for liten eller babyen er blitt såpass aktiv at vugga ikke lenger er så sikker å la henne ligge i. Kanskje man da er uheldig og må begynne å tilvende babyen til å sove et annet sted, og det blir mye unødig gråt og slit. Liker da bedre tanken på at babyen fra starten av vender seg til å kunne ha dagsovingen sin ulike steder
Nuffy Skrevet 26. oktober 2011 #9 Skrevet 26. oktober 2011 Stua med lys og lyd, eller ute i vogn på dagen. Det fungerte fint med forrige;)
Lollo83 <3 Skrevet 26. oktober 2011 #10 Skrevet 26. oktober 2011 I en kurvseng i stuen eller ute i vogn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå