Gå til innhold

Hvorfor går jeg opp i vekt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trener styrke 3 dager i uken, og har holdt på nesten 3 mnd. Siden jeg begynte har jeg gått opp 3 kilo, og jeg ser like tjukk ut. Har målt magen, men det er ingen endring på livvidden. Jeg mister totalt motivasjonen, og er så lei meg fordi jeg bare blir større og større. Jeg spiser jo ikke mer enn før jeg begynte å trene, heller motsatt, er blitt flinkere med godter og faste måltider. Burde jeg ikke sett en forbedring til nå?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Google litt, du går ikke ned i vekt ved å trene. Du må ta tak i matinntaket og begrens treninga. Muskler har du jo fått, men de ligger nok bare under og venter på at fettet skal slankes vekk;)

Skrevet

Går man ikke ned i vekt ved å trene?? :o

Skrevet

Jeg mener å ha hørt at noen går opp før de går ned :)

Fortsett med det gode kostholdet og treninga, så kommer resultatene :)

Men vet av egen erfaring at det kan ta tid.

Skrevet

Hvis du skal trene for å gå ned i vekt bør du bytte ut mesteparten av treningen med utholdenhetstrening. Greit at muskler forbrenner fett og at man øker forbrenningen ved å bygge mer muskler, men det er utholdenhetstrening som virkelig gjør utslaget.

Gå masse, det er mitt råd. Hvis du klarer å få inn en 45 min tur nesten hver dag, i litt høyt tempo, vil det gjøre mer for vekta en styrketrening.

Skrevet

Trening i seg selv har ingen innvirkning på vekten. Du må spise mindre!

Skrevet

Spinning, jogging, aerobic, step e.l. gjør susen :) Men gjerne litt styrke av og til også. Men ikke nå i begynnelsen.

Skrevet

spiser man det samme og holder seg stabil. For så å begynne på spinning f.eks så går man ned i vekt.

Skrevet

Vil gjerne legge til alle andres kommentarer her... Ja, hold deg til 2000kallorier i døgnet, og tren kondisjon. Styrke øker muskler, muskler veier mer en fett.

Men det handler om livstilsendring. Itillegg til mat og mosjon er det en ting folk glemmer... Stress. Mye stress i hverdagen fører til vektøkning pga hormonell ubalanse bl.a. Google det, og du finner gode forskningrapporter.

Lykke til! :)

Skrevet

Riktig at stress og dårlig/lite søvn senker forbrenningen, og at styrketrening ikke slanker. At du har mer magemuskler under fettet er det jo ingen som ser ;)

Du må trene kondosjon, gjerne intervall. Når vekten går ned kan du trene styrke for å bli fastere i fisken, men du blir ikke tynn av det.

Spis mindre og løp jente, løp for livet, da renner kiloene av :)

Skrevet

I denne tråden var det mye kunnskapsløshet.

Snakk med en erneringsterapeut + en treningsekspert. Da vil du få riktige svar.

Foreløpig kan jeg bare gi deg råd utfra det jeg har lest:

1. Styrketrening gjør at man forbrenner mer i hviletilstand = styrketrenig er bra for vekten.

2. En kombinasjon av kondisjon og styrketrening er det beste.

3. Vektnedgang avhenger av at du forbrenner mer energi enn du tar inn.

4. Å si at du skal innta 2000 kcalorier daglig kan være helt feil. Du må sjekke hva DU forbrenner i hviletilstand + aktivitet, og regne derfra. Det finnes kalkulatorer på nettet, blant annet. Avhenger av alder, kjønn, høyde og vekt.

5. Gå gjennom matinntaket ditt dag for dag. Selv om du spiser sunnere enn før, kan det likevel utgjøre flere kalorier.

6. Det hender at kroppen setter seg i sparemodus når den merker at endringer er på gang. Den vil respondere etterhvert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...