Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2011 #1 Skrevet 25. oktober 2011 Bruker dere eggløsningstest helesyklusen, eller bare de dagene rundt eggløsning når man allikevel er fruktbar? Koster de ikke sånn ca. 250,- kroner? Er ikke det litt vel dyrt? 6000-7000 kroner per syklus? Eller er det 250,- for hele perioden? Man kan jo tempe. om man har problemer med å bli gravid, det er jo mye mer sikkert også. Da kan man ikke ta feil, temp økningen kommer jo så unasett med eggløsning. Jeg har aldri hatt problmer med å bli gravid, så jeg har aldri tenkt over det. Men synest jo at det hørest vanvittig dyrt ut.
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2011 #2 Skrevet 25. oktober 2011 Jeg har bare brukt å teste i den fruktbare perioden. Jeg har hatt noenlunde stabile sykluser. De testene som koster 250 kr har flere teststaver(7 stk ?) slik av man kan bruke den hele den fruktbare perioden. Jeg brukte hovedsaklig de billige testene, men de kan være litt vanskelige å tolke, så når jeg trodde de var positive tok jeg en digital test for å få det bekreftet. Så jeg hadde en pakke over flere sykluser. Digital eggløsningstest fås forresten kjøpt billigere på nettet enn på apotek. Du nevner temping som en sikker metode å stadfeste eggløsning. Nja, det viser om man har HATT eggløsning. Men sier lite om når den kommer.
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2011 #3 Skrevet 25. oktober 2011 6000-7000??? Det koster på apoteket ca.350 for en clearblue digital test som har 7 testpinner. Det holder i lange baner for å teste fruktbarheten den måneden du tester.... Kjempe ok å bruke, jeg har brukt det alle 3 gangene jeg har vært gravid.
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2011 #4 Skrevet 25. oktober 2011 jeg kjøpte tester her: http://www.quicktests.no/diabetestest/ og de koster bare 129 for 21 tester! De viste seg å være helt korrekte, og jeg ble gravid på første eggeløsning Testet fra dag 10 etter siste mens, og fremt til dag 19, som viste seg å være min eggeløsningsdag, dvs 9 tester...
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2011 #5 Skrevet 25. oktober 2011 Kjøp på Ebay for slik og ingen ting. Sjølv om EL test og temping slår posetift ut er det ingen garanti at det slipper eit egg.
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2011 #6 Skrevet 25. oktober 2011 Jeg kjøpte på "billigtester", og alltid en pakke med 21 el tester og 5HCG tester, kostet 149 eller 199kr?!. I starten pga urgm syklus testet jeg hver kveld(el tester er mest nøyaktige på kvelden...men det vet sikkert de fleste her, jeg gjorde ikke det i starten) ifra siste dag i mens og til fult utslag... så fortsatte jeg igrun med det fordi el kunne variere ifra dag 8 til dag 12 Dvs at jeg brukte max 13stk pr syklus...
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2011 #7 Skrevet 25. oktober 2011 Hvorfor? Fordi vi ikke har sex hver dag. Og når man har prøvd å bli gravid i over et år så vil man gjerne vite at man faktisk har sex de rette dagene. Betaler da ikke den prisen du nevner. På billigtester.no koster det ikke mye for tester, så der har jeg handlet både eggløsningstester og graviditetstester.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå