Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2011 #1 Skrevet 25. oktober 2011 Nødverge å drepe han i søvne?? Hun minner meg om xen til en kompis som hylte ut om vold mot henne med en gang hun ikke fikk viljen sin. Er desverre mye syke kvinnfolk der ute...
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2011 #2 Skrevet 25. oktober 2011 For meg høres det ut som en dårlig unnskyldning for å få mildere straffe.
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2011 #3 Skrevet 25. oktober 2011 Hun må nok se fram til noen år i fengsel.. dessuten merkelig at venninna hennes var med på å rydde opp etter drapet, og deretter flyttet inn i huset. Kan hun ha startet et forhold med venninna?
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2011 #4 Skrevet 25. oktober 2011 Hvis man dreper noen i nødverge tenker jeg at man ringer politiet med engang og forteller hva som har skjedd. Man gjemmer ikke liket og sier lykke til for de som skal ut å lete etter han. Da er man kald da!
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2011 #5 Skrevet 25. oktober 2011 Uten å si noe om noen forøvrig, har jeg alltid ment at det må en utrolig kald og kynisk person til for å drepe noen i søvne. At det ble gjort med øks i dette tilfellet gav meg hakeslipp. At venninna hjelp oppryddinga og ingenting har blitt oppdaget da han ble flyttet er utrolig usansynlig og "heldig". Nesten som en film. Jeg tenker nok hennes nødverge forsvar slår sprekker. Det er ingenting som forsvarer drap, selv om det skulle være tilfelle at han mishandlet henne. Det finnes krisesentere og andre tiltak, om man trenger komme vekk fra en voldelig kjæreste. At hun tenkte øks før å be om hjelp er for meg ganske uforståelig.
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2011 #6 Skrevet 25. oktober 2011 Jeg syns det er vanskelig å uttale seg om en konkret sak ettersom ingen andre enn Hans Rickard og eksen kan/kunne vite 100% hva som har skjedd mellom dem når de har vært alene. Generelt er det faktisk de som vet med seg selv at en mishandling ingen andre enn de selv vet om, ganske snart vil ende opp med at de selv blir drept hvis ikke de gjør noe med det. Men det er jo ikke dermed sagt at det riktige for å komme ut av det er å drepe den som mishandler. Heldigvis har vi politi og krisesentre som kan hjelpe en person ut av et forhold der man blir mishandlet og de fleste skjønner jo av seg selv at det er den riktige måte å komme seg ut av det på. Problemet i dette tilfelle er at hvis det ikke er noe som ikke har blitt skrevet om i mediene, så har hun ikke anmeldt han til politiet for mishandling, hun har ikke vært hos noen lege og hun har ikke forsøkt krisesentre for å få hjelp. Når det ikke finns beviser i det hele tatt på at hun har blitt mishandlet, så er det jo ingen som kan si om det er sant eller ikke heller. Uansett syns jeg man bør få straff for å ha drept noen andre og spesielt når man dreper en person som sover.
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2011 #7 Skrevet 25. oktober 2011 Hun hadde heller ikke gjort noe forsøk på å anmelde volden til politiet. Noe som ikke styrker hennes sak i ettertid.
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2011 #8 Skrevet 25. oktober 2011 Huff for en sak:( Det jeg reagerte på når jeg leste det var hvorfor politiet ikke har mistenkt HENNE før..og ingen andre har heller ikke mistenkt henne!
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2011 #9 Skrevet 25. oktober 2011 Synes det blir for dumt å spekulere i slike ting når man ikke kjenner saken. Hun sier hun tenkte "han eller meg", og man kan være så redd at man handler mens han sover. Jeg har selv levd i et voldelig forhold og ikke anmeldt det, og har flere ganger, etter å ha fått juling, tenkt på å ta livet av mannen mens han sov. Jeg tenker at det er i nødverge likevel fordi man har blitt utsatt for såpass mye og alvorlig vold over lengre tid. På et tidspunkt blir man desperat nok... Jeg sier ikke at det var dette som hendte, men det er en mulighet.
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2011 #10 Skrevet 25. oktober 2011 Jo, vanligvis. Men dette samboerforholdet hadde visst bare vart i åtte uker. Det er svært unge personer det er snakk om.
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2011 #11 Skrevet 25. oktober 2011 Det ligger sikkert mer i det enn vi får vite. Han var sikkert ondskapem selv.. er rart hvordan noen mennesker klarer og vippe deg av pinnen.. Som sagt.. vi vet ingenting.
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2011 #12 Skrevet 25. oktober 2011 Jeg synes ikke vi skal spekulere i hvorvidt hun er syk eller ikke. Man skal være ganske kald for å drepe noen med øks, men hva vet vel vi på nåværende tidspunkt om hva han har latt henne gå gjennom i forkant?
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2011 #13 Skrevet 25. oktober 2011 Det er uansett slik at han er død og får ikke fortelle sin versjon. Så hun kan sitte der og si masse dritt om han uten at det kan være sant. Som det at han mishandlet henne....fult mulig at det ikke er sant. At det bare er noe hun sier for å få mildere straff.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå