Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2011 #1 Skrevet 25. oktober 2011 Hvordan liker dere jobben deres? Synes dere at det er greit å kombinere med egne barn - eller er dere "lei" barn når dere kommer hjem? Hvordan har dere organisert vaktene? (Mener at noen steder har ped.leder mest mellomvakter pga tilgjengeligheten for foresatte). Hva tjener dere? Noe annet å fortelle? Litt lyst på jobb i bhg, men vet ikke helt... (har utdannelsen, men har aldri jobbet i bhg)
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2011 #2 Skrevet 25. oktober 2011 Har tidligere vært ped.leder. Likte jobben godt i og for seg! Det er en takknemmelig og hyggelig hverdag:-) Det varierer veldig hvordan avdelingene organiseres. I enkelte barnehager er det rimelig hierarkisk. Dvs at ped.lederne unngår å gjøre enkelte ting (men heller overlater det til assistentene). Mange assistenter opplever nok at ped.lederne til stadighet har møter og ting de "må" få gjort i løpet av dagen. I prinsippet er det assistentene som i mange tilfeller driver hele avdelingen, fordi ped.lederen er fraværende. Slik ønsket ikke jeg å ha det. Jeg gjorde akkurat det samme som mine assistenter(som forøvrig bør kalles barneveiledere...). Jeg tørket bord, vasket rumper, var ute og inne på lik linje med de andre. Skrivearbeid tok jeg på kvelden (jeg jobbet en halv time mindre pr dag - ubunden arbeidstid). Jeg gikk akkurat de samme vaktene som barneveilederne. Vi hadde "turnus", så vi hadde akkurat like mange tidlig, mellom og senvakter. Det er noen år siden jeg arbeidet i barnehage, og da hadde jeg vel rundt 370 000. Regner med man tjener bedre som ped.leder nå:-)
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2011 #3 Skrevet 25. oktober 2011 svarer litt likt som hun over her. Var ped leder tidligere i en bhg jeg ikke helt likte "hierarkiet" i. Det aller meste av dagene ble brukt til møter, planlegging, kontorarbeid osv, og jeg var den på avdelingen som faktisk hadde minst tid med barna. Det er frustrerende når det faktisk er leder og har ansvaret for avdelingen. jeg ble ikke ped leder for å sitte med kontorarbeid, men for å jobbe med barna. På en annen side er det en givende og gledelig jobb. jeg jobber nå som spes ped istede, og opplever det som en mye, mye mer givende og gledelig jobb der jeg i større grad ser resultater og fremskritt hos barna. Jeg føler meg rett og slett betydningsfull!
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2011 #4 Skrevet 25. oktober 2011 Takk for svar, fint å høre deres erfaringer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå