Gå til innhold

Hvor mye bruker dere på mat i mnd??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eks familie på 2 voksne og 2 barn..

Videoannonse
Annonse
Gjest Tutt1-2-3!
Skrevet

bare mat har jeg ikke helt oversikt over, men mat/hushold-budsjettet er på 6000,-. I det kommer, mat og drikke, samt bleier, dopapir, vaskemidler, såpe og alt annet som vi bruker "til hverdags"!

2 voksne og 2 gutter (4 og 11 år). Har baby også, men hun er ikke så dyr i drift om vi ser bort i fra bleiene! ;)

Skrevet

Vi er 2 voksne og 2 barn (3 og 2 år). Jeg handler 1 gang i uken og da betaler jeg ca 1500 kr hver gang. Om det er noe ekstra, bursdager, besøk e.l så kommer det i tillegg til dette.

Skrevet

Minst 10.000,- i måneden, som regel nærmere 12.000,-

Men det inkluderer alt vi kjøper i matbutikk, vaskemidler, dopapir, håndsåpe osv, også har vi en bleieunge.

Er mange vi da, to voksne og fire barn.

Skrevet

vi har og et budsjett på 6000 kr. vi er to voksne og to barn, 2 og 8 år.

Skrevet

8500 to voksne og 3 barn på 6 år og 2X2 år.

Skrevet

2 voksne og 4 barn i alderen 2 til 9 år (de to eldste spiser like mye (mer) som meg).

Vi bruker ca 12 000 kr i måneden viste det seg sist jeg regnet over det. Da er det alt vi kjøper på matvarebutikker, ikke bare mat. Jeg forstår ikke helt hvordan andre klarer å bruke så lite. Vi skeier faktisk ikke så mye ut, og ikke drikker vi brus, røyker eller noe heller, men vi er opptatt av å spise mye frukt og grønt og sunne alternativer (f.eks kjøper jeg aldri lys pasta til 5 kr, men velger fullkornsvarianten som gjerne er tre-fire ganger så dyr), og det koster en del. Så går det vel en del på vaskemidler, tannkoster osv der det naturlig nok går mer når man er mange.

Skrevet

Vi har brukt i underkant av 4000 fra første oktober. Har ikke vært så veldig nøye med summeringen, har nettopp begynt å skrive opp.

Skrevet

Har aldri skrevet det ned, samler ofte på kvitteringer men forstår egentlig ikke hvorfor hehe:P

Men vi bruker ikke så altfor mye tror jeg...men vi småhandler da og det går MYE pepsi max hos oss.

Allefall 10 flasker i uken....og jeg småhandler mye små brus også.

Men si 5000 kr da. Ikke mer!

2 voksne, 2 barn og en katt

Skrevet

Jeg tror at du vil bli overrasket dersom du regner etter en dag ;) Bare i brus bruker dere over 500 kr i måneden, en pose chips og en sjokolade en gang i uken + litt lørdagsgodt til ungene, og vips 300-400 kr der også. Vil tro dere bruker mer enn 5000 kr på en måned.

Skrevet

Vi er to voksne og to barn på åtte og to.

Vi bruker i overkant av 10000 mnd i mat.

Må nevnes at vi er allergikere og kjøper mye dyr mat, som speltmel og soyamelk (speltmel koster 37kr pr kg på rema.........for ikke å snakke om speltpasta 32kr /meny, ..) så ikke rart om prisen går opp hos oss.

Alt må jo hjemmelages også, så her er det ingen billig ferdigmat (merkes på lommeboka).

Fordelen er at vi spiser veldig sunt.

Skrevet

Nei tviler på vi gjør det altså...men det er fordi mannen for gratis mat på jobben, barna spiser det meste i barnehagen, jeg lever mest på knekkebrød og enkel mat...ellers er det bare middag, frukt og litt slik:)

Men JA jeg vet hvor mye jeg bruker i brus..men vi har råd til det..det unner jeg meg:)

Skrevet

To voksne og en baby. Har aldri regnet over det. Setter inn 13000 kr på brukskonto hver mnd. Pengene går til mat, klær, ting og tang, bensin, småregninger osv. Vil tro at ca 5-6000 kr er til mat... Det er nok litt for mye for to voksne, men vi har råd til det, så da bruker jeg ikke så mye tid på å lete frem tilbud osv... Burde sikkert vært flinkere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...