Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2011 #1 Skrevet 25. oktober 2011 ...at leietaker informerer dere dersom noen andre flytter inn i leieperioden? Jeg husker at vi spurte huseier da vi ble samboere om det var ok. Jeg tenker at det bare er en fordel dersom en enslig finner en å bo sammen med men har nok en liten forvening om å bli informert. Hva tenke dere?
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2011 #2 Skrevet 25. oktober 2011 Ja, det skal vel være med i kontrakten også, om jeg ikke husker feil. Altså hvor mange som skal leie og hvem som skal leie. Og så er det noe med at videreutleie (?) er forbudt! Jeg hadde helt klart forventa å få informasjon om dette ja!
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2011 #3 Skrevet 25. oktober 2011 Det synes jeg er viktig at huseier vet om, og godtar, særlig om det er leie inkludert strøm og vann, da blir jo kostnadene litt høyere...
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2011 #4 Skrevet 25. oktober 2011 Selvfølgelig forventer jeg det. Ikke noe galt i at en flytter inn så lenge de bor der sammen, men det skal i kontrakten.
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2011 #5 Skrevet 25. oktober 2011 Det er fint å bli informert, slik at det ikke bare plutselig er et fremmede menneske der.
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2011 #6 Skrevet 25. oktober 2011 Ja, denne nye personen skal jo inn i kontrakten synes jeg. Vedkommende skal også være ansvarlig for å ikke gjøre hærverk, behandle leiligheten bra, respektere husregler osv. Og så vil vi ha fullt navn, fødselsnr og tlf.nr hvis det skulle bli noen problemer.
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2011 #7 Skrevet 25. oktober 2011 Du kan informere, men huseier kan ikke si noe på det. Altså om det kun er en samboer som kommer. Men huseier har noe å si når antallet personer overstiger antall soveplasser. Husker ikke loven , men du finner det sikkert i husleieloven.
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 25. oktober 2011 #8 Skrevet 25. oktober 2011 Vi kommer til å få utleidedel, og ja, selvsagt kommer jeg til å forvente det! Å bli informert om at vi har fått flere folk i huset er da minstekravet.
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2011 #9 Skrevet 25. oktober 2011 Takk for svar til dere alle! Vi får ta kontakt med leietaker...
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2011 #10 Skrevet 25. oktober 2011 Ja, leietaker kan ikke ta det som en selvfølge at andre kan flytte inn. Så dette bør informeres/spørres om.
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2011 #11 Skrevet 25. oktober 2011 Det spørs jo litt. Feks er det en 18 år gammel gutt som har ei 17 år gammel jente der på overnatting ofte! kan det jo se ut som hun har flyttet inn. Eller er det ei på 35, som funnet den rette, og han har kommet med hele flyttelasset sitt:P? Greit å finne ut av det:) uansett
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2011 #12 Skrevet 25. oktober 2011 Ja, absolutt! Min mormor leide ut til en ung jente, plutselig en dag bodde det en engelskmann der også. Mormor kan ikke ett kvekk engelsk, så syntes dette var skikkelig ubehagelig. Klart man skal informeres om dette på forhånd!
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2011 #13 Skrevet 25. oktober 2011 Jeg tror ikke dere MÅ informere om dette, men det er jo veldig greit å si fra. Særlig med tanke på brann etc. Da er det greit å vite hvem som bor i huset!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå