Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2011 #1 Skrevet 25. oktober 2011 Men antivaksinekjerringene holder på sitt. Fascinerende hvordan man velger å gå på tvers av faglige råd bare fordi man føler for det.
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2011 #2 Skrevet 25. oktober 2011 Så man reder så man ligger. De vet så mye bedre enn fagfolkene.
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2011 #3 Skrevet 25. oktober 2011 Vel, det er barna til "antivaksinekjerringene" som blir smittet. Synd for dem!
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2011 #6 Skrevet 25. oktober 2011 Uff ja, har vært flere tilfeller i Oslo, og de kommer på legevakten med barna når de blir redde. Der kan de smitte folk som ikke kan ta vaksinen pga allergier og sykdom, det er trist. Lurer på hva en mor som har valgt å ikke vaksinere barnet sitt tenker den dagen datteren hennes blir gravid og smittet av meslinger av en unge på bussen. Det gir alltid fosterskade, da er det barnebarnet som blir skadet...!
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2011 #7 Skrevet 25. oktober 2011 Kjenner ei sånn antivaksinedame, hun skal gjøre alt motsatt! Anti ditt og anti datt!! Skal være så spesiell som mulig...
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2011 #8 Skrevet 25. oktober 2011 http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.7043347
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2011 #9 Skrevet 25. oktober 2011 Min eldste skal ikke ha MMR, og det er en god grunn. Dere har tydligvis ikke opplevd så mye rundt vaksiner.
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2011 #10 Skrevet 25. oktober 2011 Og dette var en nyhet? Så klart øker sykdommer en ikke forebygger mot. Det er jo logisk og det eneste naturlige. Barn i dag er vel ganske beskyttet av de som er vaksinert, men det er økende tendens for å ikke vaksinere. Grunnen er nok foreldrenes naivitet ang hva de "gamle" sykdommene kan gjøre. Hvordan kan de liksom være farlige lenger? Jeg har selv hatt meslinger, vannkopper, røde hunder og kusma. Og husker det. Så gammel er jeg Så mine barn er vaksinert, og jeg vil at de også skal vaksineres mot Tub når så langt kommer. Jeg har enda beskyttelse mot Tub, for det viser pirquet. Og den sykdommen har jeg aldri hatt selv, men sett andre ha. Hvorfor ble vaksiner oppfunnet? Jo, for å hindre død og lemlestelse pga sykdommene de beskytter mot kan medføre.
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2011 #11 Skrevet 25. oktober 2011 Nei, men da satser du heller på Meslinger da, samtidig som ungen din skal gå rundt å smitte de minste barna som ennå ikke har fått vaksinen... Hyggelig, det, 19:21. Unger som ikke følger vaksinasjonsprogrammet har i allefall ingen ting i en barnehage å gjøre.... Synes det er et utrolig egoistisk valg....
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2011 #12 Skrevet 25. oktober 2011 19:21 her. Synes du jeg skal trosse legene (Riksen) sitt råd å vaksinere??
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2011 #13 Skrevet 25. oktober 2011 Dersom det foreligger særlige forhold som gjør at du ikke skal gjøre det så selvsagt ikke, men du skrev ikke noe om det i innlegget ditt. Det er vel nemlig pga de barna som ikke kan ta vaksine at det er særlig viktig at andre friske barn uten allergier nettopp bør ta vaksinen...
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2011 #14 Skrevet 25. oktober 2011 Nei, jeg skrev ikke noe om det først. Tror det er flere med gode grunner, men som ikke forteller hvorfor hele tiden. Kan være vi har hatt maks uflaks også, da ett barn har vaksine nekt og to må ha 3 leger til stede da de har fått uønskede reaksjoner. Kanskje ikke rart jeg er litt små skjelven når de minste får vaksine?
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2011 #15 Skrevet 25. oktober 2011 Der er ikke mange gode grunner. Det eneste er de som ikke kan pga egen helse, og akkurat derfor bør alle andre ta vaksinene. Nettopp for å beskytte også de som ikke kan ta vaksinene. Så lenge ca 95 % av en befolkning tar vaksinen, så er de resterende 5 % beskyttet også. Trodde at dette var allmennkunnskap i dag, men tydeligvis ikke.....
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2011 #16 Skrevet 25. oktober 2011 Og hva får dere til å tro at vaksiner gjør at man ikke kan smittes av disse sykdommene i det hele tatt? Hjelpes for noen unyanserte, kunnskapsløse holdninger. "MMR-vaksinen Vaksinen mot meslinger, kusma og røde hunder er kjent under navnet MMR-vaksine. Forkortelsen kommer fra sykdommenes engelske navn: Measles (meslinger), Mumps (kusma) og Rubella (røde hunder). Vaksinen som blir brukt i barnevaksinasjonsprogrammet heter MMRvaxPro og er en blandingsvaksine som består av levende, svekkete meslinge-, kusma- og røde hunder-virus. Etter første dose MMR, som vanligvis gis ved 15 måneders alder, har over 90 % av de vaksinerte beskyttelse i mange år, muligens livet ut. En ny dose blir gitt i 12-årsalder for å sikre beskyttelsen av de siste 10 % og sikre langtidsbeskyttelse. Det er ikke skadelig å vaksinere en person som allerede har hatt en eller flere av sykdommene."
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2011 #17 Skrevet 25. oktober 2011 Denne er fra 2010, da det var et helt spesifikt utbrudd i Gamle Oslo. Ingen er smittet siden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå