Gå til innhold

alene med 1 barn på julafta mens mannen er hos svigermor ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

flere som skal det ?

blir stusselig at jeg og 2 av barna mine skal være alene på julaften og flere dager , når mannen min samt den ene datteren skal til svigemor i florø.

blir kjedelig å feire jul og evt nyttår alene :(

hadde jo vært koselig å feie sammen da, men jeg kan ikke pga jobben min, men mannen min kan da han ikke har jobb.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres ikke mye koselig ut. Trist å ikke feire sammen....

Skrevet

Kan ikke svigermor heller komme til dere, så kan dere feire sammen hele familien?

Her er Gubben på jobb, men Solstrålen og jeg skal feire bare vi to, kose oss masse med god mat og alle pakkene! :)

Skrevet

Da ville mannen og det ene barnet definitivt måttet bli hos meg, og så fikk svigermor komme hvis hun ville. Enkelt og greit.

Skrevet

Synes det er dårlig gjort av mannen å dra fra deg når du må være hjemme. Er man sammen og har barn sammen, så feirer man jul sammen! Så langt man kan da... Det er hvertfall min mening.

Skrevet

Det hadde aldri vore aktuellt hjå oss. Eg er i permisjon, og kunne jo reist, men det har aldri falle meg inn. Foreldra mine har fått tilbud om å feire med oss, og så får dei velje om dei vil det, eller feire åleine.

Skrevet

Man splitter da ikke familien fordi den ene har jobbejul!

Det hadde aldri skjedd her, når jeg jobber i jula er vi selvfølgelig hjemme hele familien også kan de som vil komme til oss. Så kan vi evt reise vekk de gangene jeg har fri i jula (bare jeg som jobber i juleferien her, mannen har alltid fri).

Hadde virkelig begynt å lure om mannen hadde valgt å reise fra meg altså, det ville aldri falt han inn tror jeg. Da måtte mammaen hans ha ligget for døden eller noe...

Skrevet

Hvorfor splitter dere barna? Det er naturlig at halvsøsken og stesøsken ikke feirer alle julene sammen, men splitte helsøsken på den måten er helt unormalt.

Skrevet

ok skjønner. ja hun kan fint være hos oss men tviler på hun vil det for hun har "lovet " å være i florø med andre i familien til mannen min siden hun ville at vi alle skulle komme til henne i jula. men siden jeg skal på jobb "ødela" jeg planen hennes som hun sa. Hun har ikke nevnt i det hele tatt på å komme ned heller. kan jo spørre....

hun har vært nede hos oss 2 ganger i år, og vi har feiret jul før der oppe også.

jeg nevnte til henne at mannen min og jenta mi kunne ta en tur alene noen få dager i romjula siden hun blåste seg opp over at jobben min var i veien og stoppet for sønnen hennes som hun sa.... så ville være snill og komme på halvveien, men noen få dager var ikke nok, for det er snakk om hele jul og nyttår ++ som HUN har planlagt uten oss.....

Da jeg nevnte romjula var det jula hun hengte seg oppi med en gang så nå tror hun det er julaften også. Jeg sa romjula en gang til i dag, og da ble hun sur og sint og mente jeg manupilerte henne.....

ps: hun mener også at siden farmoren til mannen min begynner å bli senil og har sett ungene noen få ganger bare så ville hun at de to skulle feire jul og nyttå der i florø... jeg skjønner tanken men hvorfor i jula når jeg ikke kan ? kan de to elle vi alle heller komme før eller etter jul og nyttår liksom ? hmmm vetikke...

hi

Skrevet

ps: problemet da er kanskje at barnet mannen min evt skal ha med er hans og de andre er "mine" .... så hmmm

hi

Skrevet

sory skev feil her...altså jenta han skal ha med er felles barn og de som blir hjemme er "mine" fra før...

hi

Skrevet

Det får mannen din rydde opp i synes jeg. Det er hans familie. Du vil ikke være uten hele familien i jula, og han må bare fikse det. Han jobber ikke, så han og det barnet kan vel dra når som helst?

Skrevet

Hvis en av oss måtte jobbe julaften så hadde selvsagt alle blitt hjemme, så fikk den som ville heller komme til oss å feire jul. Er alle barna hans barn? Eller kun den ene? Uansett synes jeg det er dårlig gjort.

Skrevet

Vet du hva HI? Du får bare gjøre det beste ut av det. Drar han bort og feirer jul borte et år, så får han bare gjøre det. Imens får du prøver å gjøre jula så koselig for barna som er igjen.

Det er forhåpenligvis bare for i år, så hvis det gjentar seg neste år....da kan du reagerer.

Skrevet

ja både han og barnet kan dra resten av året det kan dem og det vet hun godt !!

det barnet som skal være med på turen i jula er felles barn av oss to, de andre barna har jeg fra før...

hi

Skrevet

ja skal tenke på det. du har kanskje rett..hmm. er redd for at hun utnytter situasjonen å gjentar det ja. men gjør hun det så altså !

hi

Skrevet

Vet du,jeg hadde rett og slett ventet at mannen skulle nekte å være med på et slikt tåpelig opplegg som dette her.

Skrevet

Der hadde jeg satt foten ned.

Aldrende slektninger kan man besøke resten av året, men splitter ikke familien på den måten fordi mamma sier det.

Hadde min mann reist på den måten hadde han kommet hjem til ny lås i døra, slikt gjør man bare ikke.

Skrevet

Men det barnet som skal dra, har ikke mer lyst til å være hjemme med søsknene sine da? Hvis det, er det jo trist om barna skal splittes, synes jeg...

Skrevet

Det hadde da bare ikke vært aktuelt!!!!!! Da hadde vi heller kommet hele gjengen før eller etter jul og feiret "jul" med "de gamle og senile"... Splitter ikke søsken på julaften hvis enn ikke MÅ! Hvis dine barn skal til pappa neste jul blir d jo 3 år uten feiring sammen....

Så svigermor hadde bare måtte vært så sur og grinete ho ville for oss (noe ho er m jevne mellommrom). Jeg har skilte foreldre det samme har mannen min, men ho skjønner ikke at feiringen må gå på rundgang. Hun tror at bare fordi at hun og mannen fikk lyst til å ta jula fri (og klarte å bytte) så skulle vi droppe å feire en jule feiring planlagt for 3år siden!!!!! Sorry, neste år er deres tur, hvis de vil komme hit på julaften. Ho spurte ifjor og fikk pent beskjed om at jula 2012 er deres, men klart endag i romjulen får vi til. ikke mitt problem at de har bestilt hytte og kjører 55mil,og blir sur for en dag i romjulen.

Skrevet

syntes også det er trist å måtte splitte familien i jula pga jobb.

men siden jeg nevnte at de to kunne dra noen få dager i romjula (hun mener bestemt julaaften ++) så bli det vel krig om vi sier henne imot fo da sier hun jeg manupilete henne for jeg sa romjula ?

hun har vel bestilt turen allerede for de to tenker jeg..herreguuud ...jeg blir helt matt her altså !

det ene barnet er 2,6 år så skjønner ikke såååå mye men skjønner nok at det ikke får ha de andre søskene sine rundt seg kanskje....?

hi

Skrevet

Høres ikke koselig å splitte opp familien slik. Så da må dine to på sfo og bhg mens fellesungen får fri?

Han skulle da heller vært hjemme med alle treg og ordnet til slik at dere alle kunne kost dere hjemme.

Skrevet

jeg er ufør og har en liten jobb på bare noen få timer i uka. jobber så hardt jeg bare kan fo å klare å kunne komme ut mer i arbeid etterhvert ....

de få timene har jeg familie som kan passe barna om det blir aktuelt.

hi

Skrevet

Enig.

Hører virkelig ikke hjemme noenplass at han drar hjem til mor med halve ungeflokken.

Han bør si ifra til mor si straks om at han blir hjemme med dere, uansett om hun har bestilt tur eller hva hun nå enn har gjort.

Dette hadde IKKE vært greit hos oss.

Skrevet

Synd hvis det blir slik, men du sitter jo bare og lar det skje.

Du foreslo romjula, svigermor ville ha julaften så da tør du ikke si nei fordi hun kan jo bli sur.

Hallo, det er hun som manipulerer dere, og så lenge du ikke sier imot fortsetter hun jo selvfølgelig.

Få litt ryggrad, si at de kan besøke i romjula, men julaften er for familien; deg og barna.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...