Gå til innhold

Ukeplan...hvordan lage selv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har sett på de fine ukeplanene på ukeplan.no og har sååååå lyst på en slik. De minste og billigste koster ca 2500 kr og det synes jeg var dyrt!

Det må da gå ann å lage en slik selv tenker jeg...

Har fått tak i plexiglass men lurer på hvordan jeg skal gjøre det på baksiden..

Vil ha rubrikker med bilder, slik som dette (bare litt mindre format og i svart hvitt)

http://ukeplan.squarespace.com/galleri/

men vet ikke helt hvordan jeg skal få det til for at det skal bli finest mulig. Tenkte å lage det på data, med bilder og rubrikker og skrive det ut på et slags frostet paprir. Noen som vet om det lar seg gjøre, evt hvor jeg får kjøpt slikt papir?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slik ukeplan skal jeg også ha! Jeg har sagt at jeg skal ha det med i budsjettet når vi skal bytte kjøkken til året, så da blir det ukeplan samtidig. De er så fine, og den jeg ønsker meg koster 3500. Dyrt, men fint :)

Hvordan kan du gjøre det selv.. hmmm.... Jeg har et bildeprogram som heter Photofiltre studio x, fås gratis en periode, men jeg har kjøpt det, for jeg elsker å holde på med bilder. Der kan du ha hvit bakgrunn og klippe rundt menneskene på de bildene du vil ha, slik at du får kun personene med hvit bakgrunn, og så kan gjøre om til svart-hvitt, lage nytt bilde av det og skrive ut. Og så kan du jo bruke Word eller noe annet for å lage kule overskrifter o.l. og så klipper du ut enkeltbokstavene og lime på et stort hvitt ark, baksiden av en tapet eller noe kanskje? og tar plexiglasset utenpå?

Nei, nå fikk jeg lyst til å prøve meg på det også. Hvor fikk du tak i plexiglass da?

Skrevet

Ser nå at du vil ha mindre format. Jeg vil ha en stor månedsukeplan 1x1 m eller noe, derfor tanken om tapet.. hehe :)

Skrevet

Jeg har vært og fått skjært ut et stykke plexiglass på en lokal glass og ramme butikk. De var veldig behjelpelig. Tror den er 5 mm tykk. (betalte 120 kr) Problemet er at jeg angret da jeg kom hjem, ble alt for liten (A3 format). Jeg må nok tilbake for å få en ny. Må bare undersøke hvordan jeg skal få til baksiden først. Det må være et lett frostet papir. Rubrikkene kan jeg forsåvidt tegne opp selv, men jeg synes jo bildene er alfa omega og de vil jeg ha så naturlig som mulig. Tror ikke det blir så fint å klippe ut bildene og lime dem på.... Må undersøke litt.

Så må jeg finne 4 slike avstandsduppeditter slik at bildet kommer ut fra veggen.

Vet du hvordan disse planene fra ukeplan.no har for oppheng?

Skrevet

Nei, det aner jeg ikke. Har ikke vært i kontakt med de ennå, bare bestemt meg for hva jeg skal ha. Gleder meg til å begynne å ta bilder av de små :)

Jeg aner ikke hvordan det kan gjøres mest mulig naturlig, men å klippe ut bildene selv kan være vanskelig å få naturlig, ja. om du har hvit bakgrunn, kan du vel klippe litt utenom, så selve kroppen og håret blir naturlig, trenger jo bare kun noen mm..

Skriv her hvordan det går da, er spent på om jeg kanskje kunne fått det til også :)

Skrevet

Skal prøve å holde deg oppdatert...

Tar nok en liten stund til...må få tatt noen bilder i helgen av hele flokken.

:)

Gjest amandine
Skrevet

Avstandsdupeditter som du sier, kan du sikkert kjøpe i en vvs-butikk. Skruer til speiloppheng;-)

Skrevet

Ja, så smart :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...