Bambi på slankern Skrevet 25. oktober 2011 #1 Skrevet 25. oktober 2011 Har en bukse som mini klarte og søle en ss tran på, Hvordan kan jeg få lukta ut av buksa? Tok buksa med en gang og skylte og la zalo på i et døgn, før jeg vasket den i dag, men den stinker tran ennå. Noen med gode tips??
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2011 #2 Skrevet 25. oktober 2011 Tran kommer som regel for å bli. Skulle til å foreslå Zalo, men det har du allerede prøvd.
Bambi på slankern Skrevet 25. oktober 2011 Forfatter #3 Skrevet 25. oktober 2011 Legge til a det ikke lenger er synlig flekk på buksa, men er bare lukt.
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2011 #4 Skrevet 25. oktober 2011 Vaske og vaske og vaske så forsvinner det til slutt. Masse skyllemiddel :-). Hehe, er ikke så enkelt med den trana. Men kanskje eddik i skyllevannet? Eddik bruker jo å ta lukt.
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2011 #5 Skrevet 25. oktober 2011 Kan ikke eddik bleke om man har det i vannet??
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2011 #6 Skrevet 25. oktober 2011 Hva med sitron eller bakepulver? Jeg pleier å bruke bakepulver på madrassen til poden når han har hatt uhell i senga. Den pleier å ta bort tiss lukten, kanskje den vil ta bort tran lukten også? (Har ikke prøvd selv...)
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2011 #7 Skrevet 25. oktober 2011 Bakepulver? Den var ny! Men skal gi den et forsøk! Skal plagget være vått da at en gnir det inni?? Ser eddik er et forslag også, men med spekulasjoner på om den bleker? Noen som vet sikkert? Er en helt ny dongeribukse, så hadde ikke helt lyst og bleke den... Sitron kan jeg også prøve.
Bambi på slankern Skrevet 25. oktober 2011 Forfatter #8 Skrevet 25. oktober 2011 15.26 er meg da... Denne anonymknappen er ikke alltid lett og huske på!!!
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2011 #10 Skrevet 25. oktober 2011 Fikk tips om det her fra en eller annen mor. Jeg pleier å sprøye madrassen med masse vann. Deretter tar jeg i bakepulver der hvor det er tiss. La det ligger i hele dag eller til det har tørket seg, også støvsuger jeg bare over etterpå. Lukten blir da borte... Sitron, bruker jeg når jeg skal ta bort hvitløk lukten eller reker etc. fra hendene mine Hilsen meg med bakepulver.
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2011 #11 Skrevet 25. oktober 2011 Eddik bleker ikke nei. Har hørt et råd om å vaske klærne med eddik når de er nye for å binde fargen. Og det har jeg gjort flere ganger, og bleket har de hvertfall ikke blitt.
Bambi på slankern Skrevet 25. oktober 2011 Forfatter #12 Skrevet 25. oktober 2011 Tusen takk for svar! Masse gode tips her, og jeg skal prøve dem alle til jeg finner noe som virker!!
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2011 #13 Skrevet 25. oktober 2011 Si fra da hvis det fungerer med bakepulver...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå