Gå til innhold

Bråkende ballspill fra nabogutt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et lite dilemma.. Er en nabogutt her jeg bor som er veldig glad i fotball. Hver dag spiller han ball mot muren der jeg bor - i timesvis. Det dundrer så jeg trodde de sprengte utenfor her første gangen jeg hørte det... Spørsmålet er kan jeg be ham om å spille et annet sted? Det er en stor og fin fotballbane 50 meter unna, men tror han syns det er gøy å sparke mot muren, for da kommer ballen tilbake.

Er jo midt på dagen, mitt problem er at jeg jobber natt og skulle gjerne sove. Men er det hans problem? Har selv en gutt som elsker fotball, og vil jo at han skal kunne ha det gøy der han bor uten at gretne voksne blander seg inn.. What to do? Gutten er vel en 10-11 år tenker jeg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er denne muren din grunnmur, eller din private mur rundt eiendommen kan du fint be han stoppe.

Er det fellesarealet må du nok bare bite det i deg.

Men det er mulig han ikke vet hvor mye det bråker, så kan ikek skade å bare ta en hyggelig liten prat uansett og be om han kan begrense det litt.

Skrevet

Det er leiligheter, så det er på en måte alles mur. Men det er jo muren under leiligheten min....

Tanker min er jo at en hund som bjeffer slik er man pålagt å jobbe med for å få det til å bli bedre for naboene, så jeg antar jo at det lovmessig er ok å be noen om ikke konstant bråke i fellesarealer også. Men er det moralsk riktig? Jeg vil ikke være den sure nabodamen, men jeg holder på å bli gal av å aldri få mer enn 3-4 timer søvn før han kommer hjem fra skolen og holder på resten av dagen....

Skrevet

Her i boretslaget jeg bor er det ikke lov til å spille ball mot endevegger som er huset til noen.

'Hør om det finnes noen slik regel hos dere.

Skrevet

Er det muren som er under din del hadde jeg lett bet han gå et annet sted.

Skrevet

Ta en fin tone, å be han pent om han kan spille ett annet sted fordi du jobber på natten å trenger å hvile litt på dagen. Så hadde det vært kjempe fint=)

Vær høffelig, så er det større sjangs til å få høffelighet tilbajke også=)

Er jo bare å forklare hvorfor, ikke noe verre enn det...Det har jeg gjort om jeg syns noen har bråket litt vell mye....Viser man respekt, så får man respekt tilbake storstett:)

Skrevet

Takk..

Ja, det er ikke aktuelt å ta noen sur tone. For det første gjør han jo ikke noe galt, for det andre har han jo ingen forutsetning for å forstå konsekvensen av det han gjør....

Får prøve å manne meg opp... Synes det er litt ubehagelig å irrettesette andres barn som jeg ikke har noe ansvar for egentlig...

Skrevet

Jeg synes ikke du skal irettesette ham på noen måte. Bare fortell ham at du må sove om dagen og spør ham om han kan gjøre deg den tjenesten å sparke et annet sted i sovetiden din. Fortell ham gjerne når du er våken så det ikke er noe problem også. Han gjør jo egentlig ikke noe galt.

Skrevet

Kanskje feil ord, men jeg føler det som om jeg irrettesetter ham, uansett hvor hyggelig jeg er da...

menmen.. moraler her er vel at jeg kan tillate meg å spørre om han kan flytte seg litt. Er muligens andre vegger her også, uten at jeg har sett etter det...

Takk alle sammen :)

Skrevet

Bare spør pent, så løser det seg sikkert:) Hadde samme greia emd naboguttene her, dagen lang sparket de ball inn i en metalltrapp så det dundret. Bare forklarte de i en hyggelig tone at det bråkte så fælt. De sto riktignok bare å glante dumt på meg, men siden har det jammen vært tyst.

Skrevet

Ta en hyggelig prat med gutten, du! Og gjør en avtale med ham, om at du f.eks. tenner ei lampe i vinduet når det er greit at han sparker, eller motsatt, kanskje. Hvis du sørger for å være blid og forklarende, så er det helt utrolig hva slags avtaler man kan få til med såpass store unger. ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...