Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2011 #1 Skrevet 25. oktober 2011 Hvor lenge hadde dere vært sammen?
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2011 #2 Skrevet 25. oktober 2011 Hva som gjorde at han fridde til mage? Ikke pengene mine, så han hadde vel et ønske om å gifte seg med meg da. Hadde vært sammen i 1.5 år.
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2011 #3 Skrevet 25. oktober 2011 Ja, men for mange holder det lenge å bo sammen. holder på med en oppgave her, og prøver å finne ut hvorfor noen mannfolk ønsker å "binde" seg og andre ikke.
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2011 #4 Skrevet 25. oktober 2011 Han fridde vel fordi han var glad i meg, og at han ville dele livet med meg. Han fridde etter tre år, vi giftet oss etter fem og har nå vært i lag i elleve år.
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2011 #5 Skrevet 25. oktober 2011 Ok, Men han kunne vel fortsatt delt livet sitt med deg uten at dere var gift?
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2011 #6 Skrevet 25. oktober 2011 Fordi han hadde lyst å ha en gøy fest å gå på på nyttårsaften det året. Og fordi han elsket meg selvsagt, og ville være sammen med meg.
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2011 #7 Skrevet 25. oktober 2011 MIn samboer har IKKE fridd til meg og ikke kommer han til å gjøre det heller. Har skilte foreldre så han tror ikke på at noe skal vare livet ut.. Det er akkkurat svaret som skal til for å få ei til å føle seg trygg i et forhold ja.. Vi har vært sammen i 7år...
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2011 #8 Skrevet 25. oktober 2011 Jeg holdt en pistol mot tinningen hans.... :-)
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2011 #9 Skrevet 25. oktober 2011 Hadde håpet på litt mer seriøse svar da.
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2011 #10 Skrevet 25. oktober 2011 Min samboer har heller ikke fridd. Men han sier ting som "når vi gifter oss" o.l. så han vil tydeligvis være gift. Ser ikke akkurat for meg at han frir sånn ordentlig heller jeg da. Mer sånn at vi blir enige om at nå passer det å forlove seg. Vi er begge enige om at man gifter seg ett år eller to senest etter man har forlovet seg så det må liksom passe økonomisk og i livet at et bryllup skal stå.
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2011 #11 Skrevet 25. oktober 2011 Jeg er mann. Jeg fridde fordi jeg ville vise henne at det var bare hun for meg. Såklart trenger jeg ikke å fri for å overbevise henne om dette, men jeg ønsker ikke å dele livet mitt med noen andre. Jeg er en sånn typisk "forholdsperson" og har vært i noen langvarige forhold men ingen "passer" mer for meg enn henne, så hvorfor lete videre?
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2011 #12 Skrevet 25. oktober 2011 Se, der ja, der var ett svar å strebe etter, du. Tusen takk. I mine øyne er du en skikkelig mann.
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2011 #13 Skrevet 25. oktober 2011 Vi hadde vært sammen i 1 år og jeg hadde akkuratt blitt gravid. Tror han ville ha fridd selv om jeg ikke hadde blitt gravid. For babyen var planlagt og han hadde hintet flere ganger om at han ville gifte seg en gang. Det er det dummeste jeg hører forresten at de som har skilte foreldre ikke vil gifte seg. Bare for ikke foreldrene fant noen de passet sammen med, betyr jo ikke at de ikke kan finne en, hadde forresten tatt det som hint at han ikke tror at dere kommer til å holde sammen resten av livet. Har skilte foreldre jeg men tror på at kjærligheten kan vare resten av livet fordet. Ser jo at de ikke passer sammen. Og det blir faktisk ikke noe lettere for barn om foreldrene er gift eller ikke om de skiller lag!
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2011 #14 Skrevet 25. oktober 2011 Fordi han visste at jeg hadde et stort ønske om å gifte meg. For han var det egentlig ikke kjempe viktig.
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2011 #15 Skrevet 25. oktober 2011 En kombinasjon av masing og furting fra min side i nesten ti år.
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2011 #16 Skrevet 25. oktober 2011 Jeg maste meg til det. fordi det er viktig for meg... For han er det ikke viktig, men han syns jo det er hyggelig at vi er gift. Han kunne dog fint levd et liv med meg uten å være gift, som han sier, han elsker meg ikke noe mer bare fordi vi er gift.
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2011 #17 Skrevet 25. oktober 2011 Tipper at det var at jeg sluttet å mase:) Neida, men jeg tror det virket inn. Vi hadde vært sammen i 5 år, flyttet tilbake til hjemstedet hans for å bli, kjøpt hus og hadde et barn på 4 år. Ting lå til rette for et bryllup. Vi hadde sikkert vært sammen uten å være gift også, føler ikke at vi ble sterkere bundet sammen etterpå enn det vi ble da vi ble foreldre.
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2011 #18 Skrevet 25. oktober 2011 Min mann fridde til meg av flere grunner. Den ene var at han følte jeg var den rette for ham. Han elsket meg, vi delte samme verdier, og han følte en tomhet uten meg, som han aldri hadde opplevd med andre jenter. Den andre var nok fordi jeg selv hintet litt frempå at jeg drømte om å gifte meg. Eller kanskje ikke hintet bare LITT hehe... Og den siste som også veide veldig tungt var vårt syn på ekteskap og samliv. Vi er begge kristne, og jeg var ganske fast bestemt på at jeg ikke ønsket å ha sex før ekteskapet (Jeg hadde hatt sex før, med dårlige opplevelser), så jeg ønsket å starte på nytt med den jeg skulle dele resten av livet mitt med. Han var enig med meg, og ønsket det samme, men det var nok sikkert litt vanskeligere for ham å holde seg på matta enn det var for meg.
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2011 #19 Skrevet 25. oktober 2011 17:33 her. Vi hadde da vært sammen et halvt år sånn ca. Nå er vi gift på 5 året
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2011 #20 Skrevet 25. oktober 2011 Vi hadde vært sammen i tre måneder, jeg var 17, han 21.. Han ville være sammen med meg resten av livet, og fridde til meg.. Jeg sa nei.. Dette er nå 16 år siden, fortsatt sammen, men ikke gift..
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2011 #21 Skrevet 25. oktober 2011 Han ville vel gifte seg med meg. Er ikke det ofte grunnen til at noen frir? Han fridde når vi feiret 10 års jubileum. Da hadde vi fått baby, og det forsterket forholdet vårt mye. Han mente vel at det var riktig tid for å love hverandre resten av livet. Vi viste at det var oss. Vi er også veldig praktiske av oss, og hadde fra før snakket om at det kanskje var lurt å gifte oss i forhold til rettigheter og sikkerhet hvis ene av oss dør. Så: både praktiske og romantiske grunner. Giftet oss året etter.
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2011 #22 Skrevet 25. oktober 2011 Han hadde nok fridd til meg uansett, men jeg ville ikke bo sammen med ham hvis det ikke var planer om giftermål.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå