tromsøjenta Skrevet 25. oktober 2011 #1 Skrevet 25. oktober 2011 Er det noen som vet den tydeligste forskjellen på disse? Jeg mener at gutten min har brennkopper, men så går det munn-, hånd- og fotsyke i barnehagen, så da ble jeg usikker... Han har sår rundt munnen. Ingen andre steder.
Gjest amandine Skrevet 25. oktober 2011 #2 Skrevet 25. oktober 2011 munn hånd og fot har avlange/ovale blemmer.
tromsøjenta Skrevet 25. oktober 2011 Forfatter #3 Skrevet 25. oktober 2011 Takk for svar!!! Det er nok brennkopper.
*bubbs* Skrevet 26. oktober 2011 #4 Skrevet 26. oktober 2011 Ved hånd, fot og munnsyke har barnet ofte litt feber før utslettene bryter ut. Etter hvert får barnet sår hals og blemmer inne i munnen og på tungen. De fleste barn får også blemmer på håndryggen og noen ganger inni hånden. Av og til kan barnet også få blemmer på føttene og baken. Brennkopper ser ut som et lite brannsår. Av og til med gul crust på toppen. Om sårene kun er rundt munnen høres det mest ut som brennkopper, eller kanskje herpes? Har han flere bør du ta ham til lege for å få antiseptisk krem til å smøre på, slik at han slipper å få arr eller smitte seg selv eller andre videre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå