Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2011 #1 Skrevet 25. oktober 2011 Er det mulig. I dag var det åpen dag på skolen hvor foreldrene kunne være tilstede de første timene. 4 barn kom mellom 10 og 30 minutter for sent i vårt barn sin klasse slik er det hver dag. Etter at læreren hadde samlet inn hjemmelekser og gjennomgått hva de skulle gjøre til i morgen var det bare å begynne om igjen for å få med seg de siste. For å ta veldig forsiktig i stjal det 10 minutter av første time. Det vil si at ungene våre minter minst en skoletimes undervisning i uka på grunn av foreldre som ikke får ungene på skolen i tide. Det er like mye som det er fullt opprør over at må fjernes fra neste års undervisning pga budsjettkutt. Om bare alle kom seg på skolen i tide ville man tjene inn like mye. Du verden så flau jeg hadde vært om det var jeg som kom halsende for sent på den måten. Håper de forsto hvor mye de forstyrret når de faktisk var tilstede selv og så hvordan læreren måtte finne frem igjen ting som var avsluttet, forklare om igjen osv.
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2011 #2 Skrevet 25. oktober 2011 Nå har ikke jeg skolebarn før til høsten, men hører flere klager over dette. Hvorfor har det blitt slik? Var ikke sånn da jeg gikk på skolen, kom en for sent var det en grunn og læreren var informert. Feks et lege besøk. Hvordan skal våre barn lære seg respekt ovenfor lærerne når ikke foreldrene har det? Kommer foreldrene like mye for sent på jobb hver eneste dag?
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2011 #3 Skrevet 25. oktober 2011 Har selv 1.klassing og han sier at det er flere som kommer for sent. Min mann leverer alltid rett før kl. 08.30 og på vei til kollektiven treffer han ofte foreldre med barn som helt klart kommer for sent til første time. Skjønner ikke selv at det skal være så innmari vanskelig. På konferansetimen var dette med søvn og mat et eget punkt på listen til læreren fordi mange elever i 1.klasse kommer på skolen og er trøtte og har ikke spist frokost. Vet ikke om dette med å komme for sent, at unga ikke har fått nok søvn og ikke har spist frokost kan ha noe med kultur og gjøre vet jeg ikke. Det er ca 70 forskjellige nasjoner på skolen vår.
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2011 #4 Skrevet 25. oktober 2011 Søstra mi ble meld til b-vernet nrår jenta stadig kom for sent til skolen. Ja, det skal respekterest. Det viser barna en god arbeidspolitikk.
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2011 #5 Skrevet 25. oktober 2011 Om det er samme barnet hver gang, er det jo en smule betenkelig, men om det er forskjellige barn, er det jo forståelig. Selv har jeg 3 barn som skal leveres på 3 forskjellige steder før klokken 08.15 og ser på dette som et problem noen ganger. Hver eneste forsinkelse i trafikken utgjør forsentkomming.
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2011 #6 Skrevet 25. oktober 2011 Mulig det har med kultur å gjøre. I min datters klasse går det 5 elever med annet enn ren norsk bakgrunn. Jeg har aldri hørt om at noen av dem har kommet for sent. Både i dag og de jeg har sett ellers har vært helt norske. Det kan være noe i vår kultur som har gjort at vi ser på oss selv og våre barn som viktigere enn alle andre. Jeg tror nok det er mange andre kulturer som setter respekt for andre høyere enn oss selv. Her i Norge er det mange som har innstillingen at alle andre bør tilpasse seg "MEG" og det som passer"MEG" i stedenfor å se på hvordan man selv bør tilpasse seg fellesskapet. HI
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2011 #7 Skrevet 25. oktober 2011 Det er en del som går igjen, men det er ikke slik at det bestandig er de samme 4. Om det skjer med et barn en gang på et år er det forstålig, men om det skjer mer eller mindre hver uke mener jeg det er kritikkverdig og respektløst av foreldrene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå