Gå til innhold

å pendle inn til oslo..

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som pendler inn til oslo her?

Pleier togene å være veldig fulle - selv fra steder som Eidsvoll?

Vi vurderer å flytte til Eidsvoll - og da blir det ca 40 minutter på toget for oss begge to for å komme på jobb. Jeg kommer til å jobbe litt redusert for å få det til å gå opp med barnehagehenting osv..

Men jeg er likevel redd for at det skal vi veldig veldig slitsomt..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det ER slitsomt.

Jeg har pendlet på Østre linje, men har sluttet med det: Det holdt på å ta livet av meg. Togene var forsinket i prinsipp hver eneste dag. Totalt upålitelig, alltid stresset i forhold til henting i barnehage osv.

ALLTID overfyllte tog, ofte ståplass til Ski på vei hjem. Ofte innstilte tog, trange seter hvor du knapt kan lese en bok uten å forstyrre naboen. Varme og ventilasjonsanleggene i togene var konstant i stykker, så man enten satt i tropevarme eller i ti kuldegrader med frisk bris (for viften virket). Stengte toaletter fordi de ikke var beregnet på kuldegrader. Osv, osv.

Anbefales IKKE.

Skrevet

Jeg "pendler" inni Oslo, brukte i dag 50 minutter med bussen. Syns det er grusomt slitsomt, må stå opp i otta (var riktignok bittelitt sent ute og dro ikke hjemmefra før 07:10), og var på jobb 8:15. Og er nok ikke hjemme før kl 17. Blir fullstendig utslitt av det :)

Prøv heller å finne deg en jobb litt nærmere, f.x. Lillestrøm, Kløfta eller Jessheim...?

Skrevet

Selv pendler jeg til Oslo på Kongsvingerbanen, og synes det går helt greit. Har aldri opplevd å ikke rekke barnehagen. Har kommet for sent på jobb noen ganger, men ikke noe verre enn hva man må forvente av uforutsette ting i trafikken.

Det ER et problem med overfylte tog. Heldigvis har NSB nå fått krav om å tilbakebetale flere millioner de fikk i bevilgninger fordi de ikke klarte å sørge for nok seter. Så vi får tro dette er et problem de prioriterer å løse.

Har tatt Eidsvoll-toget mye tidligere da jeg bodde på den strekningen. Toget er overfylt, men det er mest mellom Lillestrøm og Oslo. Den strekningen tar bare 10 min. så den går det greit å stå på. Du vil nok få sitteplass på vei inn til jobb, men risikerer kanskje å måtte stå fra Oslo til Lillestrøm på vei hjem. Men hvis du skal jobbe litt redusert og ikke ta de typiske rushtidtogene, så går det nok smertefritt hjem igjen og.

Personlig foretrekker jeg å ta toget fremfor å sitte på treige trikker inni Oslo eller i lange bilkøer der jeg ikke kan lese eller bare slappe av.

Bor selv "på landet", og bruker kortere tid på vei til jobb enn flere av mine kollegaer som bor i Oslo.

Ikke minst synes jeg det er en fryd hver gang jeg kan sette meg på toget hjemover og komme meg VEKK fra byen...

Skrevet

Mannen min kjører med bil 90 min daglig, og han sier man blir vant til det. Er sikkert bedre å ta tog, da kan man slappe av frem og tilbake..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...