Gå til innhold

Hva skjer med 1åringen om natta?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt på 1,5 år som er verdens blideste gutt på dagtid. Han er veldig harmonisk og enkel å ha med å gjøre. Leggingene går kjempebra, han sovner på egen hånd uten et pip hver kveld. På nettene derimot, er det relativt ofte han begynte å hylskrike etter 12 en gang, som regel rundt 5-tiden. Han virker ikke våken, har øynene igjen, og virker "borte". Noen ganger våkner han og vil ha vann eller smokken, men da sovner han igjen med en gang. De gangene han våkner og skriker, derimot, blir han rasende hvis man prøver å gi ham drikke eller smokk. I natt dunka han seg i sengeenden fordi han ble helt panisk da jeg prøvde å tilby ham vann. Hvis man tar ham opp blir han også rasende, og gud forby dersom vi prøver å ta ham med inn i vår seng, da kan han rase i 2 timer. Vi har funnet ut at det beste er å gå ut av rommet, da skriker han i 5 minutter før han sovner igjen og sover godt til morgenen. Likevel synes jeg det er fælt å la ham skrike alene, men det gjør bare vondt verre dersom jeg prøver å trøste. Noen som har vært borti lignende med sine barn? Jeg har lest relativt mye om nattskrekk, siden eldstemann har hatt mye av det, men er usikker på om dette kan være det? Eldstemann sine nattskrekkanfall varte mye lenger, disse er så korte. Kan kanskje være mareritt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...