Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2011 #1 Skrevet 24. oktober 2011 Har ei på 3 år 2 mnd som absolutt ikke er klar for å slutte med smokken. Hun har bestandig kun brukt den til soving (nå bare om natta), men hun er på en måte blitt mer avhengig av den nå. Skal vi kose litt, så ber hun om å få hente smokken (noe hun vanligvis ikke får lov til). Det som er ekstra slitsomt er at hun må opp og tisse 1-2 ganger om natta og da må jeg hjelpe henne. Når hun skal legge seg igjen finner vi mange ganger ikke smokken - den ligger enten på gulvet eller langt under dyna etc.. Noen ganger har jeg måtta gått opp og henta en ny en. Jeg har så lyst hun skal slutte, men hun er langt ifra klar. "Jeg skal slutte når jeg er 4 år", sier hun. Er det bare å vente, da? Til hun er klar, liksom?
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2011 #2 Skrevet 24. oktober 2011 Hun burde ha sluttet med smokk for lenge siden. Begge mine sluttet da de var rundt 2 år. Var de klare for det? Ikke der og da, men de ble det og noen ting kan man som foreldre bestemme.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2011 #3 Skrevet 24. oktober 2011 Ja, for det var jo et god råd.....
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2011 #4 Skrevet 24. oktober 2011 klipp av tuppen, eller kast den og si at dere ikke finner den... eller send den til julenissen eller noe... et helvete blir det uansett de første par dagene, så like greit å kaste seg i det lag en avtale om at når hun har sovet uten i 7 netter f. eks, så kan hun få en belønning... en liten leke, eller gå på cafe ol... hun er jo så stor at man kan forhandle litt så hun skjønner det..
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2011 #5 Skrevet 24. oktober 2011 kan være lurt å kaste unna så dere har bare en i en liten periode også kanskje? så vet hun at om den blir borte så er det ingen fler i hus.. la den hun liker minst være igjen, det funket her... hilsen hun over
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2011 #6 Skrevet 24. oktober 2011 Takk for råd og tips. Mannen er uenig i å kaste seg i det i og med at det har vært mye styr i det siste, men jeg er litt for det... Hun har en lillebror på 9 mnd som bruker samme type smokk, så finner vi ikke hennes sier hun bare vi skal hente en av hans Hun trenger mye søvn for tida så jeg lurer på hvordan det blir å få henne i bhg tidlig hvis hun ligger lenge våken pga hun ikke har smokken. Men sånn blir det vel uansett. Jeg begynner å jobbe igjen neste uke, men man finner vel aldri en tid som passer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå