Gå til innhold

Gravid med hormonspiral?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk satt inn hormonspiral for nesten 2 år siden. Jeg har hele tiden hatt litt menstruasjon. Ikke mye, men regelmessig.

Nå er det lenge siden jeg har hatt mensen. Minst 2 måneder (har ikke helt oversikt da det ikke har vært noe viktig å ha det, siden det ikke er aktuelt med noe graviditet).

Nå har en tanke slått ned i meg, jeg kan vel ikke være gravid? Har ingen andre symptomer. Vil helst tro at det er pga spiralen at mensen ikke kommer, men burde ikke dette skjedd relativt kjapt og ikke etter nesten 2 år?

Jada, jeg vet at jeg bare kan ta en test, men på en litt barnslig måte så tør jeg ikke for det passer så himla dårlig om jeg skulle være gravid. Selvsagt tar jeg en test til slutt hvis mensen ikke kommer, men akkurat nå trenger jeg bare at noen sier at jeg selvsagt ikke kan være gravid, og at det er helt normalt at man ikke mister mensen før det er gått 2 år etter innsetting av spiral... :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi oi oi, kan tenke meg barnet i såfall blir et hormonelt surrehue;-) hihi... Trodde ikke man kunne bli gravid MED hormonspiral.

Skrevet

Har du sjekket at spiralen sitter der den skal?

Skrevet

Satt den inn hos gynekolog som sjekket med UL da, men har ikke sjekket i ettertid.

HI

Skrevet

Slapp av,man kan ikke bli gravid med hormonspiral :)

Skrevet

Selvsagt kan man bli gravid med hormonspiral, har hørt om flere tilfeller, men det er jo veldig uvanlig. Heldigvis.

Skrevet

Om man blir gravid med hormonspiral så var man enten gravid før den ble satt inn eller man har hatt spiralen for lenge sånn at den ikke funker lenger.

Man kan bli gravid utenfor livmoren.

Hvis 100 kvinner bruker hormonspiral gjennom et helt år, vil gjennomsnittlig 0-0,2 av dem bli gravide. Dette er like sikkert som kvinnelig sterilisering!

Skrevet

Takk for alle svar!

Alt dette visste jeg jo egentlig, men det er godt å få det bekreftet :)

Da får jeg bare nyte min nye tilværelse uten mensen!

HI

Skrevet

jeg ble gravid på hormonspiral...7 mnd på vei nå faktisk :) Men det skjer jo svært sjelden så du er nok ikke det :) Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...