Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2011 #1 Skrevet 24. oktober 2011 Jeg skal lage en fremføring med bilder og evt lyd med et dikt. Vil velge noe med litt dybde i, men det er jo en hel jungel av dikt og diktere der ute. Kan du hjelpe meg?
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2011 #2 Skrevet 24. oktober 2011 Se på Åse Marie Nesse sine dikt. http://www.angelfire.com/al/Aileen/aasemarienesse.html
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2011 #3 Skrevet 24. oktober 2011 Haldis Moren Vesaas er nok den dikteren jeg har mest respekt for innen norsk lyrikk.
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 24. oktober 2011 #4 Skrevet 24. oktober 2011 Håvard Rem har mange fine dikt. Som dette, feks. Taksameteret går Ikke tro at det står Ikke vei dine valg på drømmenes vekt Ikke vent med å elske til alt er perfekt Ditt liv er i gang Taksameteret går Universet har ventet millioner av år Og nå er det skjedd: Hjertet ditt slår Måneder blir år Vinter blir vår Taksameteret går Du tror du kan vente Du trenger litt tid Men taksameteret går Det er alt jeg kan si Ditt liv er i gang Det er tidsnok forbi
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2011 #5 Skrevet 24. oktober 2011 Takk for svar Da skal jeg sjekke litt på biblioteket i morgen.. Tar gjerne imot flere tips!
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2011 #7 Skrevet 24. oktober 2011 Bortsett fra Olav H. Hauge, Jakob Sande, Halldis Moren Vesaas og Inger Hagerup har jeg ikke tålmodighet med poesi. Finnes noen engelskspråkelige som er noenlunde også (John Donne f eks), men det var vel ikke det du spurte om. Klipper inn et dikt av Olav H. Hauge, jeg synes det er helt fantastisk. Fin rytme, og nydelig innhold. Den draumen Det er den draumen me ber på at noko vidunderlig skal skje, at det må skje - at tidi skal opna seg, at hjarta skal opna seg, at dører skal opna seg, at kjeldor skal springa - at draumen skal opna seg, at me ei morgonstund skal glida inn på ein våg me ikkje har visst um.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå