Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2011 #1 Skrevet 24. oktober 2011 Finnes jo ikke en eneste test på at dem fungerer. Forsvaret lot en gang hæren prøve kuldekrem, men dette var vissnok det dummeste de hadde tatt på seg. Slik jeg forstår det skal denne kremen beskytte mot frost i ansiktet. Men vil ikke en krem fryse lettere enn bar hud - selv om kremen er uten vann? Kan forstå at det er bedre å bruke kuldekrem enn vanlig dagkrem. Men hvorfor er det bedre å bruke kuldekren enn å ikke bruke kuldekrem?
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2011 #2 Skrevet 24. oktober 2011 Jenta mi blir veldig tørr i huden om vinteren. Vi bor i Finnmark og her er et litt annet klima enn sørpå. Vi har valgt å bruke kuldekrem, Uten vann(!), for å prøve å forhindre ut tørking av huden. Smører på om morgenen, og da har det fått trekt godt inn til de skal gå ut i barnehagen.. Vet ikke om noen annen grunn enn at det har vært riktig for oss, egentlig
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2011 #3 Skrevet 24. oktober 2011 Når det blir kaldt ute blir datteren min forferdelig tørr på kinn og hender. Hele sommeren, våren og høsten er hun fin, men nå ser jeg at det begynner å komme. Da hjelper kuldekremen til å holde huden hennes myk og fin, slik at den ikke sprekker og flasser av. Derfor kjøper vi kuldekrem.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2011 #4 Skrevet 24. oktober 2011 Kuldekrem beskytter huden mer. Den får et ekstra fettlag. Jeg brukte bare kremen som jeg brukte på brystvortene da jeg ammet. Fikk tips av en venninne med 4 barn, som også jobber i barnehage:) (Som er guruen min når det kommer til barnestell;) Den var veldig god.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2011 #5 Skrevet 24. oktober 2011 Hei. Nå vet ikke jeg hva testene viser, men av erfaring har jeg sett at hun er mindre rødblussen i huden og mindre "tørr" rundt munnen når hun er smurt. ( Hun slikker seg masse rundt munnen når hun er ute, av en eller annen merkelig grunn, og får da "dobbel-leppe med tørre hissige områder rundt.) Når hun er ute uten kuldekrem blir hun hektisk i kinnene og utover dagen/kvelden får hun prikker . Men når hun er smurt så er hun normal i huden etter utetid. Ingen hektiske områder, sprengte kinn, nupper/sår i hud ol. Hun blir smurt hver morgen hjemme, før barnehagen , de dagene der er kaldt ute. Bruker også lypsyl på henne rundt munnen når hun styrer som værst med å slikke seg rundt munnen. Bruker forresten A-krem, vet ikke om det er under kategorien kuldekrem men.. :-)
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2011 #6 Skrevet 24. oktober 2011 For å slippe tørr og sprukken hud. Jeg bruker det på både meg selv og guttungen da høsten setter inn, med vind og fra 0 grader. Vi har likedan hud begge to. Vår og sommer er huden hel og fin, høsten og vinter er den tørr og klør. Spesielt ille blir hender og ansikt. Bruker Sebamed som er helt uten vann og som ikke blirr liggende som et tykt, fett lag utenpå huden.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2011 #7 Skrevet 24. oktober 2011 oida... gå innom en hudpleiesalong i morgen du, og få et ordentlig svar. Spør hva kulda faktisk gjør med huden så endrer du nok synspunktet ditt husk at kuldekremen også skal smøres på så den rekker å trekke godt inn i hudlagene før man går ut, da vil den ikke være krem mer men den vil ha tørket inn og lagt seg som et beskynnede lag på og i huden
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå