Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2011 #1 Skrevet 24. oktober 2011 Hva trenger jeg av "verktøy" for å rive tapet? Kan jo ikke bare bruke fingrene liksom. Ja,jeg er helt grønn.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2011 #2 Skrevet 24. oktober 2011 Fukt med sterkt grønsåpevann, ha på sprayflaske og sprut så mye veggen klarer å holde. Og så skraper du av med en sparkel. Men av erfaringer det mye raskere og enklere å plate på nytt utenpå istedenfor. Å fjerne tapet er ofte tidkrevende og enormt slitsom.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2011 #3 Skrevet 24. oktober 2011 Det beste er å legge et lag med tapetlim over tapeten. Da blir den fuktig igjennom, og man river av med en sparkelspade eller en skrape.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2011 #4 Skrevet 24. oktober 2011 Er murvegg bak,så tror at å plate på nytt blir vanskligere. HI.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2011 #5 Skrevet 24. oktober 2011 Har hørt at vann med tøymykner i gjør det lettere . Men ikke vet jeg. Er murvegg.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2011 #6 Skrevet 24. oktober 2011 Du river det meste av med bare fingrene, kan hende du trenger en tapetkniv, saks eller sparkelhøvel eller liknende for å få av deler der tapeten sitter godt. Lykke til Tenk heller litt mer på hva du skal ha over, og hvorvidt dette blir pent.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2011 #7 Skrevet 24. oktober 2011 Det 20.28 sier. Men du kan også kjøpe en sånn sterk tapetfjerner. Det blander du med vann og sprayer på slik at det blir gjennomvått.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2011 #8 Skrevet 24. oktober 2011 Vi begynte å fjerne fra murvegg, etter en dag lektet vi heller ut og la ny vegg. Å fjerne tapet er vel den største drittjobben som finnes på et hus.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2011 #9 Skrevet 24. oktober 2011 Ev. helsparkling for den som er flink på det.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2011 #10 Skrevet 24. oktober 2011 ja,hva skal jeg ha over ja. Tenkte en overmalbar tapet. Men jeg aner ikke hvordan veggen ser ut bak tapeten. Så får fjerne denne først. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå