Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2011 #1 Skrevet 24. oktober 2011 Jente på 21 mnd, var i normalt fin form på fredag etter bhg. Ved leggetid var hun kjempevarm, målte 39,9 grader kl 20.30. Lørdag morgen var feberen borte. Natt til mandag målte vi 39,5, mandag morgen 39,2 og nå i kveld var hun nede i 37,4 (som jeg ikke regner som feber). Hun har ingen andre symptomer, og allmenntilstanden er god. Sov litt lenger enn normalt på dagtid i dag, bare. Kan det være tenner på vei, eller andre ting? Og kan hun gå i barnehagen igjen i morgen?
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2011 #2 Skrevet 24. oktober 2011 Man får ikke feber av tenner, men tenner kommer lettere opp pga feber... Siden hun hadde 39,2 i dag tidlig hadde jeg aldri sendt henne i barnehagen i morgen!
Gjest ->>- Skrevet 24. oktober 2011 #3 Skrevet 24. oktober 2011 Hun kan ikke gå i barnehage i morgen. Det kan godt være tenner på vei, men det er ikke derfor hun har feber.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2011 #4 Skrevet 24. oktober 2011 Sånn var sønnen min 1x3 uker på en 5ukers periode for ikke veldig lenge siden. Man får ikke feber når man får tenner, men tenner har en tendens til å dukke opp når man får feber. Og hun må ha en feberfri dag før hun kan gå i bhg...
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2011 #5 Skrevet 24. oktober 2011 Min sønn får feber hver gang nye tenner er på vei.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2011 #6 Skrevet 24. oktober 2011 Det er tenna som kommer lettere gjennom pga feberen. Man får ikke feber av tenner...
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2011 #7 Skrevet 25. oktober 2011 Takk for svar, damer. Blir hjemmedag på oss i dag også da. Men hvis ikke feberen kommer av tenner, hva kan det være da?
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2011 #8 Skrevet 25. oktober 2011 Når man har feber blir tannkjøttet varmt og mykt, da kommer tennene lettere gjennom. Så tennene kommer av feberen ikke omvendt, dette er det faktisk forsket en del på... Det er utallige infeksjoner i en barnekropp som gir feber, så en eller annen virus har nok ungen fått. Da mine hadde feber i flere dager uten andre symptomer viste det seg at det var fjerde barnesykdommen. Først feber i 3 dager og den dagen feberen forsvant som vet et trylleslag kom det plutselig utslett på bryst og mage, ene ungen fikk masse utslett, den andre bare littegranne. http://nhi.no/foreldre-og-barn/barn/sykdommer/fjerde-barnesykdom-exant-sub-2827.html
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2011 #9 Skrevet 25. oktober 2011 Jeg har hørt det jeg også, og i teorien er det nok slik. Sønnen vår får likevel feber hver gang nye tenner kommer (tennene dukker opp først, så kommer feberen).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå