Gå til innhold

Ta abort fordi det ikke passer.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er mange her inne som mener at man ikke kan/burde ta abort bare fordi det ikke passer.

Hvorfor er ikke det en gyldig grunn.

Er det ikke bedre å ta abort enn å bære fram et uønsket barn?

Om feks mor er fattig og ikke har råd til et nytt barn og har barn fra før av . Burde ikke behovene til de barna denne moren allerede har gå forann? Å få et nytt barn vi jo gjøre denne familien enda fattigere.

Eller

En ung jente som studerer og vil få utdannelsen sin før hun får barn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er opp til hver enkelt, men personlig synes jeg man skal ta abort før uke 12... Etter det hadde det vært uakseptabelt for meg. Men hvilke grunner folk har for abortere så lenge det er innenfor 12 ukers grensa, er noe ingen andre enn den det gjelder har noe med.

Skrevet

Helt enig med deg HI.

Har selv måtte tatt en abort fordi det ikke passet. Jeg var 17 år, gikk på videregående skole, hadde ingen jobb, og leide bolig (alle pengene mine gikk i husleie og da hadde jeg så vidt nok til mat)

Ble gravid etter sprukket kondom, og angrepille som ikke funket, enda den ble tatt innen 5 timer etter samleie. Det var tøft å gjøre det, men det var eneste muligheten for meg, bf fikk panikk når jeg sa jeg var gravid, han hadde akurat tatt jobb i usa, så han kom til å flytte dit for 2 år.

Det var det eneste riktige å gjøre, jeg eide jo ikke nåla i veggen, og bf kom til å bo i et annet land. Vr tøft valg å ta, men det var det beste.

Skal sies at han flyttet tilbake til Norge 3 år senere, nå er vi samboer og har fått vårt første barn sammen <3

Skrevet

Har ingen problemer med at folk tar abort i rimelig tid, dvs inntil 12uke. Da bør man had tid til å tenkt seg grundig igjennom ting. Joda, i noen få tilfeller så merker man ikke at man er gravid før man har kommet et stykke på vei, men dette er fåtallet. Kan tenkes at enkelte leker struts og stikker huet i sanda og fortrenger det faktum at de venter barn, for så å få panikk den dagen kulen begynner å gjøre seg gjeldende.

Men å i det hele tatt vurdere å ta abort når fosteret er rundt 18uker uten at det er særdeles tungveiende grunner som feks liv og helse er langt over det jeg personlig mener er akseptabelt. har dere sett et foster på 18uker? Det er faktisk en liten baby, joda, foster i uke 12 begynner å få menneskelignende trekk, men ikke på langt nær så utviklet som et foster på 18uker. De kan pr dags dato berge babyer helt nede i uke 22 tross alt, det er bare 4uker unna!

Skrevet

Nå mener jeg abort frem til 12 uke.

HI

Skrevet

Jeg kan ikke se den prinsipielle forskjellen mellom abort i 12. uke og i 18. uke, eller i 26. uke for den del.

Alle tre barna mine har vært fostere i alle stadier. Det hadde vært det samme mennesket som ikke hadde blitt født, uavhengig om de hadde blitt abortert i 9. eller i 19. svangerskapsuke.

For meg er det at "det ikke passer" den dårligste av alle dårlige grunner til å ta abort. Og så finnes det noen gode, som mors liv og helse, barnets helse og muligens også noen til. Like fullt synes jeg man bør være klar over at det er et menneske som ikke blir født. Og dermed bør det, etter mitt syn, være virkelig tungtveiende grunner for å utføre en abort. Så tungtveiende at et liv faktisk kan ofres.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...