Gå til innhold

Virker som om det bare er fødeklare i 3.trimester.

Anbefalte innlegg

Skrevet

hehe, er det bare meg som nettopp har kommet inn i 3.trimester. Er i uke 28 og ikke klar for å begynne å snakke om føden enda.

Hvordan ligger dere an når det gjelder kles shopping jenter?

Eller annet utstyr? Har dere handlet ferdig? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei =) Neida jeg er langt ifra fødeklar og har enda noen dager igjen før jeg er høygravid =)

Uke 33+6 og tror nok det aller meste er klart nå! Vi har jo 2 fra før så det meste av utsyr og klær hadde vi allerede. Det eneste som trengtes var litt ulltøy i mini str, vinterdress, ny babycall, nye stelleprodukter (salver, oljer o.l) og litt mere klær....

Senga står på loftet enda, lekegrinda er tatt frem og vaska, alt av tøy og dyner, puter, madrasser, vogntrekk, tepper og div er vasket og klart...

Skrevet

Jeg er heller ikke fødeklar :) Er 29+5 i dag :)

Har egentlig ikke handla så mye klær ennå..... litt ull og sånn bare! Venter prins nr 2, men har egentlig ikke tatt vare på så mange klær etter førstemann og det er jo kanskje like greit med tanke på at han er født i juli, mens nr 2 nå blir født i januar :)

Har suplert litt med utstyr vi trengte, men har det meste fra før av :) Bare kjøpt inn noen ting vi savna sist som vi ser for oss kan være kjekt denne gangen (som f.eks. lekegrind og bilstolpose)

Skrevet

hehe-tenkte nettopp det samme som deg :) Er ganske så stor forskjell på innleggene her på 3.trimester enn på 2. Jeg har nettopp kommet inn her også, er i uke 28 med termin 16.jan. Fødselen virker veldig langt frem i tid, men det kan nok gå fort!! Håper det går fort, gleder meg til lille nurket kommer :)

Holder på å sortere tøy nå for å finne ut hva vi har av størrelser og hva som mangler. Tenkte vi ikke skulle kjøpe så mye mer nå før han er født og ser hvor stor han er..men er vanskelig å la vær ;)

Har arvet endel også, og tanter og besteforeldre er ivrige shoppere, så han skal nok ikke mangle noe.

Tenkte kjøpe vogn når det nærmer seg litt mer, ellers er det meste klart tror jeg bortsett fra småting.

Skrevet

Jeg er heller ikke fødeklar. 29 + 0 i dag og har termin 10. januar.

Har bestilt vogna men den kommer ikke før om 14 dager ca. Kjøpt bilstolen og det jeg trenger av basisklær. Babygym og vippestol er også i hus. Rommet skal pusses opp så forløpig er ikke seng og sånt kjøpt inn men jeg vet hva jeg skal ha:) Har kommode som kan brukes til stellebord. Skal bruke de neste ukene på å gjøre i stand ting og handle de siste jeg tenker jeg må ha:D Koser meg med innkjøpene og nyter at jeg er i strålende gravidform:D

Skrevet

Jeg er 32+3, og dermed lite fødeklar..:)

Det meste er i hus her, da termin er 19.desember, og når førjulsstria setter inn, tror jeg det er lite trivelig å gå i butikker..:) Vogn får jeg brukt hos stesøster, noe som er flott, da jeg er førstegangs og ikke aaner hva som er bra/ikke bra med en vogn, så da får jeg testa ut den før jeg kjøper ny..:) Den er brukt av tre barn, så dermed litt slitt, derfor tror jeg at den blir sovevogn etter en prøveperiode. Moseskurv med stativ har jeg lånt hos en venninne, noe som jo også er flott, de er jo bare brukbare i 4-5 mndr som jeg har forstått. Bilstol kjøpte jeg på halvpris, stellebord, sprinkelseng, madrass, dyne, pute, sengetøy, krabbeteppe, apotekvarer, klær i str 50-56, yttertøy, helsetepper er også i hus. Jeg skal enda kjøpe voksipose og bilstolpose og lammeskinn, men det er også alt..:)

Fødebaggen pakkes vel om en måneds tid, tror jeg..:)

Lykke til jenter! :)

Skrevet

er i uke 30 og ikke fødeklar :) tenkte det samme jeg også, veldig mange fødeklare her :) men er der snart vi også... har kjøpt inn endel, og rommet er ferdig.. vogna er klar, og setet er klart, har igjen å vaske tøyet, kjøpe inn sånne småting som bleier, såper, salver osv.. og noen tepper trenger jeg, hmm, det var vel det.. godt å ha det i hus, orker ikke fly rundt før jul å kjøpe alt, da skal jeg kooose meg og nyte førjulstiden med 4 åringen ;)

Skrevet

Hehe, er ikke bare du :P Men jeg synes også at det virker som om det er mange fødeklare her inne. Jeg har ikke termin før 19.januar, jeg!

Har ikke shoppet så veldig mye klær ennå, hadde bittelitt fra før av, i nøytrale farger, etter jenta jeg fikk for bittelitt over 7 år siden. Men klær tar jeg litt nå og da fremover, når jeg finner noe jeg liker :) Vet at lillingen min ikke trenger all verdens, så skal beherske meg denne gangen! Mulig derfor jeg er litt "forsiktig"...vil veldig gjerne kjøpe de klærne jeg har mest lyst på, i steden for masse annet :P

Har fått lånt seng, som kommer i november. Har kjøpt vogn og bilstol+base brukt. Kommode kommer i desember (hvit kommode fra Ikea med 4 skuffer "uten håndtak" - kan brukes etter at den er ferdig som stellekommode), når mamma kommer oppover og feirer jul. Har Tripp Trapp-stol etter jenta mi + noen Avent-flasker som ser nye ut (trenger bare de smokkene til de)... Også holder jeg på å strikke et sett til han (jakke, lue, sokker i merinoull). Eller, jeg prøver...har aldri strikket annet enn ullsokker før! :P

Er i alle fall langt ifra ferdighandlet!!! ;) Hehe.

Skrevet

Veldig kjekt å høre at det ikke bare er meg! hehe :) Var så veldig stor forskjell fra 2 trimester til 3 trimester. Synes det har vært knall gøye tråder på 2 trimester, og mye å lese om/diskutere, håpte det var det her også!

Vi har også handlet vogn, bilstol + base, stellekommode ( som kan brukes som vanlig kommode etterpå vi bare tar ut badekaret) så kjøpte vi Angle Nest 3 i 1 med vugge, liggestol og "tripp trapp" så det var gøy å få på salg. Kjekt når en kan bruke samme base til alle de tre stolene. Kunne låne vugge av min søster men fant ut at når vi kunne få 3 i 1 der vuggen/kurven er litt mindre og vi fikk den på salg nedsatt med 2900,- da er det gøy å shoppe!!!

Har en søster som sier hele tiden, nå må du ikke handle for mye! Men det er ikke lett! Første barn og kanon gøy å handle :) Men har klart å begrense meg litt. Har handlet litt kjoler, sparkebuker i velur ( ELSKER velur) og litt ull fra spar kjøp.

Var litt usikker på vognen, kjøpte Brio Happy Heritage i mørk brunt med beige for inni med små hvite hjerter inni. Kanon søt men er vel litt sånn standar som egentlig hadde gått for den sorte :P Men blir nok anderledes når den blir tatt i bruk :)

Kanon gøy å lese at så mange har termin rundt meg! Jeg har 18 januar :)

Skrevet

Er i uke 30 her,så langt fra fødeklar enda:) Termin 10 januar

Har egentlig det meste siden jeg har to barn fra før av. Pluss at jeg har fått seng og vogn. Bilstol og stellebord låner jeg av ei vennine. Resten av basis ting hadde jeg fra før av,så har egentlig bare shoppa litt klær og flanellkluter osv. Skal ha bittelitt mer klær tenker jeg,men ingen hast enda:)

Skrevet

Kom nettopp inn jeg også er 28+1.

Har kjøpt en del klær og arvet en del.

Kjøpt seng og arvet stellebord

Skal snart kjøpe vogn.

Skrevet

Hei.

Jeg er 29+1 idag og har termin 18 januar. Men jeg skal ha to i slengen, så jeg føler jeg snart må være klar. :o) Dette blir nr 3 og 4 for meg, så jeg har en del fra de eldste. Har to jenter og venter to jenter til :o) Praktisk med tanke på klær, men trenger jo dobbelt opp av det meste. Nå er det noen år siden sist, har ei på 9 og ei på 6 år. Yngste er født i juli så de minste klærne etter henne blir jo feil sesong. Sånn er det.

Ellers har vi mye på plass, men langt fra alt.Men måtte kjøpe vogn, hadde vogn etter yngste men den kan jeg ikke bruke... Senger har vi ikke kjøpt enda, stresser ikke med det. Har fått tak i to moseskurver, tenker vi starter med dem. Har begynt å pakke bagen allerede, merker at bevegligheten min gradvis blir mindre, og vil ha unna det meste før en tur opp trappa er som en halvmaraton ;o)

Er mere bekymret for om familien får julegaver i år ;o) he he, joda, alt ordner seg nok på et vis :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...