Gå til innhold

Heia Audun Lysebakken!


Anbefalte innlegg

Skrevet

Er jævlig lei hysteriske mødre som vil amme til barna er 6år og gå hjemme i permisjon til de er 18år, staten skal betale,og far skal holde seg til å skifte dekk!

 

Til alle brø som tror at Lysebakken oppfordrer alle til å drite i amming og heller jobbe...dere leser det dere vill! Han tar til ordet for valgfriheten for den enkelte! Ikke alle kan eller vil verken amme eller være hjemme i permisjon. Han sier at det må være ok at kvinner kan gå tidlig tilbake i jobb dersom de ønsker eller må dette, uten å bli uglesett av samfunnet. Mitt intrykk er at det finnes mange damer der ute som nok har manglet noe vesentlig en eller annen gang i livet og derfor opphøyer seg selv og morsrollen til noe helt utenomjordisk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

bullshit... mannen er helt på jordet... og han oppfordrer til å drite i ammingen om man føler for det!

Skrevet

Jeg leste det slik som deg og han sier jo også at det han mener er at vi ikke må ha dårlig samvittighet for ikke å amme og at ammepresset i Norge er ALT for stort.

De fleste mødre er uansett hjemme i perm. til barnet kan begynne å spise fast føde og Lysbakken sitt poeng er ikke å verken ta fra mor permisjon eller puppene. Han snakket primært om de som ikke kan amme og om de som ammer for lenge (og ja, å amme i 2-3 år er lenge). Er ikke rart at kvinner er mindre attraktive på arbeidsmarkedet når man først er gravid (med mulige sykemeldinger), har lønnet perm. i nesten 1 år, så kanskje ulønnet perm i 1 og og så jobber man kanskej litt før neste unge kommer og så er det på`n igjen....

Skrevet

problemet ligger vel i at en slik uttalelse som han kommer med kan resultetere i at flere og flere velger å droppe amming og heller prioritere andre ting.. ikke noe heldig utvikling! Likestilling fremfor amming.. Og det er ikke kvinnene som må forandre seg når arbeidsmarkedet misliker gravide osv. Det er arbeidsmarkedet..det bare bare vi kvinner som kan føde og bare vi som kan amme! Så det spiller egentlig ingen trille hva Lysbakken prøver å formidle her.. resultatet kan være veldig negativt uansett!

Skrevet

Han er ikke mer på jordet enn disse syke mødrene som snakker om sin permisjon når det egentlig er foreldrene sinn permisjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...