Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge er deres babyer våkne fra siste duppen til det er natta?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han er som regel våken 2-3 timer før han sover igjen.

Får ikke sove etter kl 16.30-17, da er han som regel dautrøtt når klokka blir 19-19.30.

Skrevet

Han sover en gang, så her går det ca 7 timer til han legges for natta. Idag sov han 15 minutter kl 11.30, så idag blir nesten 8 timer...

Skrevet

Jeg burde kanskje nevne at vi prøver å få han til å sove mer, idag forsøkte vi fra kl 15.30 til 17...

Skrevet

Her er det stort sett 4 - 4,5 time våken tid før natten. Det fungerer veldig bra. Da er han stort sett lett og legge, og sovner fort :)

Skrevet

nå er min 8,5 mnd, men hun vekker jeg om hun sover lengre enn til 17. Legger seg ca 19.30. Da er hun trøtt som en dupp og synes det er helt greit å legge seg. Har en lang lur fra halv 11 til halv 1, og en liten lur rundt 4 tiden. Funker som bare det. (ca 3 timer våkentid).

Skrevet

Min er snart ni mnd og jeg ser han strekker våkentid mot 4 timer. Men ca. 3 - 3,5 timer før natten. Lar ham ikke sove lenger enn 16.15 ca. Vi går på soverommet ca. 19. Da får han melk og som regel sover han innen 19.30. Men noen kvelder sutrer han frem mot 19.45 - 20.00.

Ser at om han fortsetter dette, så har ikke vi "nok" timer til 2 dupper lenger, men fremdeles for mange timer til 1 dupp. Så håper nå han kan holde seg til ca. 3,5 time en stund til. :-)

Skrevet

Ser det er store variasjoner! Jeg blir nemlig ikke helt klok på dette.. Hun sover 2 dupper på en dag og har vært grei å få til å sovne siste tiden, men krøller igjen nå siste dager- både med dupp nr 2 og legging for natten. Har prøvd å ikke la henne sove lenger enn til kl 15, men er ikke nok timer for den siste duppen blir gjerne ikke før 1430-15..Og så våkner hun stadig gjennom natten som regel, så lurer litt på om tiden er inne til bare en dupp om dagen... VANSKELIG!!! Sukk.. Flaggermusa og El1 - våkner deres ofte om natten?

Skrevet

Det spørs litt hva du mener med våkne. Vi legger han kl 19.30 og da sovner han med en gang, ikke noe tull. Noen netter er han plutselig lys våken og leker i senga når jeg kommer inn til han. Da har jeg gitt han en flaske for å få han til å sove igjen. Derfor er han nå blitt vant til å få en flaske hver natt så nå må jeg prøve å vende han av med det igjen. Men jeg er inne hos han ca 3 ganger i løpet av en natt, før jeg resignerer og gir en flaske for da sover han godt etterpå. Så jeg føler jo at han våkner mye om natta. Han våkner for dagen kl 6-7. Også gjentar jeg at vi hver dag prøver å få han til å sove i 15- 16 tida, men han vil ikke. Så jeg venter i grunnen litt på det positive med kun en dupp. Syntes han generelt sov bedre da han sov 2 ganger på dagtid. Men dette er noe han har funnet på helt selv ;)

Skrevet

Bare 8,5 mnd, men her må vi ha minst 4 timer våkentid før legging (hvis han ellers har sovet nok ila dagen). Ellers har vi problemer med at han våkner flere ganger med 45-60 min mellomrom før det er ordentlig natta.

Ikke så lenge siden vi kom oss inn i rutine med 2 dupper, men sliter allerede med at siste dupp har en tendens å bli for sen i forhold til legging.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...